Andrej Klobasa, obrtna zbornicaCestnina je že tako narasla, da bo preostali del gospodarstva moral nekaj reči. Ali pa se bo dražilo naprej in bomo tudi mi prisiljeni podražiti cene transporta.
Prometni ministri Evropske unije so dosegli dogovor o reformi evrovinjete, ki ureja cestnine in pristojbine za težka tovorna vozila, poroča STA. Reforma državam članicam prinaša možnost, da lahko pri izračunavanju stroškov za evrovinjeto upoštevajo tudi onesnaževanje, hrup in zastoje v prometu. To bi lahko pomenilo od dvajset- do tridesetodstotno podražitev cestnin in pristojbin za tovorna vozila.
"Seveda lahko pride do podražitev, ker je celotno cestno omrežje Evropske unije nekako dotrajano in ga želijo na novo urediti," pravi Andrej Klobasa, predsednik sekcije avtoprevoznikov pri obrtni zbornici. "Vendar močno dvomim," dodaja in pojasnjuje, da bo Nemčija s 1. januarjem cestnine zaradi ekologije podražila in pocenila. "Za vozila z motorji evro 3 se bo podražila, za vozila z motorji evro 4 in evro 5 pa pocenila," poudarja in pojasnjuje, da je vozni park v Sloveniji že zdaj precej ekološko naravnan, saj so bili avtoprevozniki v to prisiljeni, če so hoteli pred vstopom v EU voziti po evropskih cestah. Po njegovih besedah je v Sloveniji med 15 in 18 odstotkov tovornjakov z motorji evro 3 in manj, predvsem gre za tovornjake v gradbeništvu, ki avtocest ne uporabljajo pogosto.
Evrovinjeta naj bi z zaračunavanjem ekološkega prispevka in prispevka na hrup in zastoje spodbudila avtoprevoznike k uporabi bolj ekoloških vozil in vožnji po manj obremenjenih cestah ter izven konic. A v slednje Klobasa dvomi. "Noč je za spanje, ne pa za delo," pravi. "Mi smo to že davno povedali. Sicer pa je tako, da gremo na pot takrat, ko nas potrebujejo. Robo je treba dostaviti tako, kot je naročeno."