Veolia transport, ki ima v Mestni občini Maribor (MOM) koncesijo za javni avtobusni promet, se o tej še vedno dogovarja. Spomnimo: Veolia ima v rokah tudi milijonsko pravnomočno izvršbo zoper občino, ki pa je še ni unovčila.
Obe strani sta želeli obojestransko prekinitev koncesijske pogodbe, toda konkretnih dogovorov še vedno ni. Veolia ima koncesijo do 31. julija 2011, na MOM pa že pripravljajo zakonsko podlago za odlok za razpis novega koncesijskega obdobja. Ali se bo Veolia nanj znova prijavila, v družbi še ne vedo.
Izvršba bo še mirovala
“Dogovori z Veolio še vedno potekajo. Medtem imamo še nalogo, da uredimo najem občinskih avtobusov, ki jih Veolia uporablja za izvajanje mestnega avtobusnega prometa. Te dejavnosti se izvajajo tudi prek zunanje strokovne ustanove,” so nam glede spora z Veolio odgovorili na MOM.
Pri avtobusnem prevozniku pa dodajajo, da vsak dan sodelujejo z občinarji. “Naše sodelovanje je dobro, vsa preostala odprta vprašanja pa bomo poskušali v obojestransko korist rešiti med trajanjem obstoječe koncesijske pogodbe,” so pojasnili pri Veolii in dodali, da v času koncesijske pogodbe ni bojazni, da bi vložili okoli 1,5-milijonsko izvršbo zoper občino.
Neustrezne frekvence
Drago Sever, strokovnjak za promet z mariborske gradbene fakultete, pa opozarja, da je pravzaprav vseeno, kdo ima v mestu koncesijo za javni promet, in pristavlja, da bi morali zasnovo javnega prometa temeljito spremeniti: “Koncedent, torej občina, mora postaviti zahteve, kako mora delovati javni potniški promet. Določiti mora število linij in to, kje bodo postajališča, saj gre za javno mestno službo. Frekvenca avtobusov v mestu je dandanes neustrezna; voziti bi morali
pogosteje.”