"Nadzor je pokazal bistveno boljše higijensko stanje kot lani," je povedal Matjaž Emeršič z Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.
Neskladja pri treh ponudnikih
Inšpektorji so v enem primeru ugotovili neskladja glede nadzora nad temperaturo v hladilnih enotah in tople vode. "Ponudnik je neskladja odpravil v času pregleda," so pojasnili na UVHVVR. V drugem primeru je bilo ugotovljeno nezagotavljanje sledljivosti, nadzora nad T živili ter pomanjkanje druge vode, v tretjem pa manjkajoča dokumentacija (izjava o zdravstvenem stanju), ki je bila predložena naknadno v določenem roku. Pri drugih pregledanih ponudnikih inšpektorji niso ugotovili neskladij.
Enaki standardi kot za druge lokale
"Načeloma veljajo enaki standardi, lahko pa se zahteve razlikujejo glede na vrsto gostinske ponudbe, nabor živil ali način strežbe," na vprašanje ali se higienski standardi, ki veljajo za Odprto kuhno, razlikujejo od tistih, ki veljajo v običajnih gostinskih lokalih, odgovarjajo na UVHVVR. "Potrebno je ugotoviti ali gre za takšno obliko ponudbe hrane in pijače, kjer uporaba vode denimo ni potrebna (premični, začasni objekti), saj način rokovanja z živili (glede na način njihovega pakiranja) ne izkazuje potrebe po uporabi vode." Hladilnice ali hladilnike morajo ponudniki zagotoviti, če temperaturni režimi živil, ki so tam skladiščena oz. ponujena za prodajo, to zahtevajo.
irma.hus@zurnal24.si