"Mi smo pripravljeni na nove izzive in pozitivno zgodbo, za katero z mojo ekipo verjamemo. Ni še minil teden, ko smo na ministrstvu za gospodarstvo pod svoje okrilje vzeli tudi področje športa. Sedaj smo postali ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport," je ob otvoritvi novinarske konference na temo reorganizacije sedaj bivšega ministrstva za gospodarstvo dejal Matjaž Han.
Poleg velikega izziva pa bo posebej s strani športnikov odločitev prinesla tudi velika pričakovanja, meni. A prav je, da slovenskemu športu in našim športnikom ter velikim ambasadorjem Slovenije z ustrezno zakonodajo in dobrim delom povrnemo to, kar so Sloveniji v zadnjih letih dali, nadaljuje Han: "Slovenskim zmagam v športu želimo dodati še več zmag na področju turizma. To je ta sinergija, o kateri ves čas govorimo."
Poudari, da je treba šport in športne prireditve začeti sistemsko financirati in ne le na podlagi poznanstev športnih funkcionarjev ter ministrov. Država mora velika mednarodna športna tekmovanja sofinancirati, saj "vse, kar damo v šport, dobimo povrnjeno v trikratni vrednosti". Izpostavil je svetovno prvenstvo v nordijskem smučanju v Planici, ki bo odlična priložnost za promocijo Slovenije. Tekme iz Planice si naj bi ogledalo 450 milijonov ljudi iz 90 držav.
Prav tako kakovostna ponudba športa in s športom povezanih produktov predstavlja odličen motiv za prihod turistov. "Izjemno me veseli, da smo se z rezultati slovenskega turizma čisto približali rekordnemu letu 2019," lepe številke turističnega obiska izpostavi Han in na tem mestu pohvali delo svojega predhodnika Zdravka Počivalška, ki je "potegnil nekaj pravilnih potez".
Ker se na ministrstvu zavedajo, da je Slovenija vse bolj cenjena in zanimiva turistična destinacija in želijo nivo turistične ponudbe dodatno dvigniti, so v minulem letu razpisali za 148 milijonov evrov sredstev. Na ta način bodo turistični nivo dvignili na treh področjih; preoblikovanje gorskih centrov v celoletna turistična središča, dvig kakovosti in trajnosti namestitvenih obratov, ter razvijanje javne turistične infrastrukture.
Najprej so se na ministrstvu lotili ukrepanja na področju financiranja letalske povezljivosti s svetom, ki se je po propadu Adrie izjemno poslabšala. Zaradi slabših rezultatov na tem področju so v Državnem zboru prejšnji teden sprejeli Zakon o letalski povezljivosti. "Ni najbolj idealen, a menim, da bo pomagal pri zasledovanju cilja za izboljšanje letalske povezljivosti Slovenije, in sicer z ohranitvijo obstočejih linij ter z vzpostavitvijo novih rednih linij. Nekatere so tudi na račun pandemije nehale obratovati," je prvi ukrep komentiral minister Han.
Prav tako veliko črno luknjo na področju turizma trenutno predstavlja nizek nivo kvalitetnih gostinsko-turstičnih storitev. Po njegovem mnenju bi predvsem morali bolje obvladati s kadri. S problemom pomanjkanja kvalitetnih turističnih kadrov se sicer sooča skoraj vsa Evropa. Sam rešitev vidi v odpravljanju predsodkov, da gre za nepomembno delo, in pridobivanju ter zbujanju zanimanja za ta poklic pri mladih. Optimizem mu vliva izboljšanje delovnih pogojev turističnih delavcev, ki jih za gostinstvo in turizem veleva nov akt v kolektivni pogodbi. Z njim se je zaposlenim v tej panogi zvišala plača, prav tako so višja tudi nadomestila za hrano in prevoz na delo.
Na ministrstvu imajo trenutno tudi nekaj odprtih vprašanj, pri čemer je Han izpostavil smučarski center Kanin, ki zaradi zastarele žičniške infrastrukture ni bil uspešen pri razpisu. Omenjeno problematiko bodo na ministrstvu reševali s pomočjo posebnega zakona. Prav tako se zaveda, da bodo nujna večletna vlaganja v žičniško infrastukturo po celi Sloveniji, kar bodo delali v sodelovanju z ministrstvom za infrastukturo.
S številkami obiska Slovenije je zadovoljna tudi direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) mag. Maja Pak: "Slovenski turizem je okreval hitreje in boljše, kot je bilo značilno za raven Evrope in sveta.". Poleg visokega števila tujih turistov jo veseli predvsem visok obisk domačih gostov, ki jih je bilo skoraj 26,5% odsotkov več kot leta 2019.
Kljub številnim izzivom na področju turizma so na STO vstopili optimistično. Velik potencial vidi v športnem turizmu, ki velja za enega najhitreje rastočih segementov turizma. V letošnjem letu so mu tako namenili osrednjo promocijsko temo, pri čemer že nekaj let uspešno sodelujejo tudi z najuspešnejšimi slovenskimi športniki, kot so Tadej Pogačar, Ilka Štuhec, Luka Dončič in številnimi drugimi. Prav tako sodelujejo s kluboma Dallas Mavericks in Jumbo Visma.
Pomena športa za promocijo države se zavedajo tudi na Uradu vlade RS za komuniciranje, kjer so sodelovali s Tino Maze. Petra Bezjak Cirman, v.d. direktorice Urada vlade RS za komuniciranje, je omenila, da se Slovenija v tujini vrsto let predstavlja pod znamko I feel Slovenija, ki zanjo skrbijo na UKOM-u-. Razlog, da smo dežela vrhunskih športnikov poišče v naši kulturi, saj se radi gibamo in uživamo v naravi, ki je zelo zelena in nam že geografsko daje najboljše možnosti za športne dejavnosti. Ker so prepričani, da naši športni uspehi niso naključje, so se na uradu odločili, da bodo to intenzivneje komunicrali s tujimi javnostmi.
Tudi na Javni agenciji SPIRIT Slovenija se trudijo prepoznati in čim bolj izkoristiti priložnosti za promocijo slovenskega gospodarstva na tujih trgih. Rok Capl, v.d. direktorja Javne agencije SPIRIT Slovenija, poudarja, da imajo predvsem večji zimski mednarodni dogodki veliko moč, saj so medijsko zelo dobro pokriti, imaji izjemno gledanost in so med javnostjo na sploh zelo priljubljeni. V njih vidijo odlično priložnost, da nagovorijo globalno javnost in Slovenijo predstavijo kot deželo vrhunskih športnikov, pa tudi kot izjemno inovativno, tehnološko napredno in pametno gospodarsko destinacijo.
Kaj če bi Han še upokojencem dal tisto, kar so državi dajali leta in leta, sedaj pa dobivajo drobtinice, da …