Na svojem računu na Facebooku je konec tedna eden od bolj znanih radijskih obrazov z Obale objavil fotografijo računa, ki mu ga je gostinec iz Ankarana zaračunal za petkovo kosilo. Pri tem je gosta zmotilo dejstvo, da je za dodaten krožnik moral plačati dva evra pribitka.
Radijec, s katerim smo govorili, je povedal, da sta z dekletom zavila v picerijo in naročila eno pico, a sploh nista zahtevala, naj jo razrežejo na polovico. Natakar je hrano vseeno prinesel na dveh krožnikih in z dvema priboroma. Ta "usluga" pa je nato k računu pribila dva evra, čeprav na ceniku pri izboru pic te postavke ni opazil. "Za dva evra si lahko takšen krožnik kupim," meni.
Gost je bil zaradi dodatka za "ekstra" storitev začuden, a mu je gostinec dejal, da to počno "povsod, tudi v Primaveri", še eni znani obalni piceriji. Radijec mu je odgovoril, da to ni res, saj sam velikokrat obiskuje omenjeno picerijo, a se mu kaj takega še ni zgodilo. Gostinec pa je nadaljeval: "Mi tudi za kozarec vode iz pipe zaračunamo dodatna dva evra!", nato pa navrgel, da so "gostje danes razvajeni".
"Nihče nikogar ne sili v nakup"
Najemnika gostilne Bojana Pirca smo povprašali, kako utemeljuje takšno storitev. "Takšna praksa je povsem v skladu s pravili v gostinstvu in je jasno označena na našem ceniku. Se pa od situacije do situacije odločamo, ali bomo storitev zaračunali. V konkretnem primeru je gospod prišel v družbi gospe in malega kuža v polno gostilno v času, ko sam pričakujem največji promet. Nikjer na svetu ni navada, da se da en zrezek na dva krožnika, pri tem pa se ne plača dodatnih stroškov za pranje pribora in krožnika. Treba je vedeti, da je treba pribor najprej kupiti, ga hraniti in čistiti, kar zahteva čas in stroške. Razlogov je veliko."
"Vendar je šlo v tem primeru je šlo za pico," ga opomnimo. "Da, ampak zato pa imamo na svojem ceniku dve velikosti pic, malo za tiste, ki menijo, da ne morejo pojesti veliko, in veliko. Gre se za pomanjkanje olike. V restavracijo se gre za to, da se tam je, ne pa zato, da se gleda. Nihče nikogar ne sili v nakup. V Ankaranu je pet picerij in nihče nikogar ne sili, da mora priti k nam, zato ne razumem, čemu takšno vznemirjenje. Gre za odraz nerazumevanja delovanja gostinstva in pomanjkanje olike," utemeljuje Pirc.
Kot dodaja, glede na svoje 40-letne izkušnje v gostinstvu opaža tudi drugačno vedenje gostov. "Pred 30 leti so se ljudje obnašali res lepo, danes pa se pozna pomanjkanje vzgoje, kar je denimo vidno v prometu pa tudi v gostinstvu. So gostje, ki ob prihodu v gostilno niti pozdravijo ne in ne vprašajo, kam naj se usedejo. Tujci tega ne počno, pa tudi Slovenci se glede na moje izkušnje v tujini obnašajo precej drugače in vzorno."
Pirc sicer zagotavlja, da dodatnega krožnika ne zaračunava otrokom ali v primerih, ko restavracija ni polna. "Se prilagajamo, zato pa tudi imamo obiskan lokal." Glede cene za krožnik pa dodaja, da naj o tem odločijo gosti.
Vse plačljivo mora biti označeno
Alešu Merharju iz sekcije za gostinstvo in turizem pri obrtno-podjetniški zbornici se zdi takšna praksa v gostinstvu vseeno sporna, prav gotovo pa za gostinca s tržnega stališča tudi tvegana. "Slišal sem že za primere, da gostinci zaračunavajo vodo iz pipe, če gost ne naroči ničesar drugega. To je v določeni meri razumljivo, saj je treba uspoštevati, da ima gostinec določene stroške s postrežnino. Nisem pa še slišal za podoben primer, ko bi zaračunavali za dodaten krožnik. Po zakonu o varstvu potrošnikov mora biti v ceniku gostinca jasno označeno, kaj je plačljiva storitev. Če tega navedeni gostinec ni imel oziroma gosta pred tem ni opozoril, ko ga je ta prosil za krožnik, je storitev sporna."
Gostinec iz Ankarana ima sicer po lastnih besedah strošek jasno naveden v ceniku.
Samo to bi rad povedal, da je stranka kralj in pika. Vse ostalo je nepomembno. Zaračunavanje krožnika ali vode s …
Bravo vsaj nekdo ki mu je dovolj razvajenih gostov.
vse to za samo 20 eur:)