Na uredništvo se je obrnila potrošnica, ki je preko spletne trgovine Creative-si, podjetja s sedežem in poslovnim naslovom v Blagoevgradu v Bolgariji, kupila oblačila, ki ne ustrezajo prikazani in pričakovani kakovosti. Kljub več pozivom in prodajalčevim obljubam po več kot dveh mesecih vračilo denarja ni bilo izvedeno, čeprav je bralka paket poslala nazaj in je bil po sporočilu podjetja uspešno dostavljen konec julija.
Na spletni strani podjetja ni moč najti telefonske številke, kontaktirati jih je mogoče zgolj preko elektronskega naslova, pri čemer je bralka po nekaj poslanih pozivih po vračilu denarja naletela na molk z njihove strani. ''Pogovarjala sem se tudi z več ženskami, ki imajo z njimi podobno izkušnjo,'' je povedala.
Iz podjetja so se na naše poizvedovanje odzvali s pozivom, naj bralka ponovno pošlje vse potrebne informacije, od sledilne številke vrnjenega paketa, številko elektronskega obrazca za vrnitev, številko naročila in druge osebne podatke. To je sama sicer že storila pred dvema mesecema, vračila denarja še danes na njenem bančnem računu ni.
Tržni inšpektorat pristojen le, če ima podjetje sedežem v Sloveniji
Tržni inšpektorat RS tovrstne primere razrešuje, ko gre za prodajalca s sedežem v Sloveniji. Ko se prodajalec nahaja v drugi državi članici Evropske unije, na Islandiji ali Norveškem, je za razreševanje zadev pristojna druga institucija. ''Evropski potrošniki center Slovenija kot del mreže evropskih potrošniških centrov, ustanovljene s strani Evropske komisije, nudi potrošnikom informacije in pomoč pri uveljavljanju pravic v razmerju do podjetja iz druge države članice Evropske Unije,'' so sporočili iz Tržnega inšpektorata RS.
V primerih nakupa od prodajalca iz t. i. tretje države lahko potrošnik pomoč poišče zgolj pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi prodajalca, kjer uspeh ni zagotovljen.
Pri nakupu blaga na daljavo je potrebno postopati previdno, saj ponudba in oglas v slovenskem jeziku, kot tudi končnica spletne strani ».si« še ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca. ''Vedno je potrebno najprej poiskati in tudi preveriti podatke o prodajalcu. Nakup blaga od neznanega prodajalca ali nepreverjenega prodajalca je tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa morda ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani prodajalca,'' so sporočili iz Tržnega inšpektorata.
Dobre in zanesljive spletne trgovine na svojem spletnem mestu pregledno objavijo popolne kontaktne podatke o podjetju, o postopku nakupa in splošne pogoje. Tržni inšpektorat RS in Evropski potrošniški center Slovenija na spletni strani objavljata tudi novice glede previdnosti pri spletnih nakupih.
Evropski potrošniški center Slovenija: Potrošnica se lahko obrne na svojo banko
Pri spletnih nakupih ima potrošnik pravico, da v roku 14 dni od prejema blaga odstopi od pogodbe brez navedbe razloga. ''Obstoj te pravice je povezan z dejstvom, da potrošnik ob nakupu blaga ne vidi v živo, zato ne more preveriti njegove kakovosti, ga preizkusiti, ali, če gre za oblačila, le-ta ne more pomeriti in podobno,'' so izpostavili na Evropskem potrošniškem centru (EPC) Slovenija.
Potrošnici priporočajo, da se za vračilo denarja obrne na svojo banko. ''Če je potrošnica plačilo opravila s plačilno kartico, lahko pri banki, izdajateljici plačilne kartice, vloži zahtevek za povračilo plačanega zneska na plačilno kartico (t.i. chargeback),'' svetujejo na Evropskem potrošniškem centru.
Banke povračila svojim uporabnikom največkrat nudijo za plačilne transakcije na podlagi kartičnih shem MasterCard in VISA. Banke sicer svetujejo, da kupci poskušajo reklamacijo najprej rešiti s prodajalcem sami, saj so dokazila o predhodnem reševanju velikokrat obvezna priloga podani reklamaciji, ki jih zahtevajo kartične sheme. Obenem je pri reševanju potrebno biti pozoren na upoštevanje določenih rokov.
Pri nakupih preko spleta je priporočeno, da potrošnik predhodno preveri verodostojnost prodajalca in plačilo izvede s plačilno oziroma kreditno kartico ali preko uveljavljenih plačilnih sistemov, kot je pay-pal, saj le-ti omogočajo povračila v okviru notranjih reklamacijskih postopkov, so dodali na EPC Slovenija.
Res je groza. Tudi sama imam slabo izkušnjo. 3m že čakam vračilo. Vedno isti odgovori. Povsod jih blamiram, tudi na …
Potrebno je biti previden tudi pri nakupih Samsungovih proizvodov preko spletnih nakupov. Obljubljajo razne nagrade, za katere ni jasno, ali …