"V eVročanje je prijavljenih že več kot 270.000 fizičnih oseb, ki bodo dokumente Finančne uprave prejemale izključno v eDavke. Od teh jih nekaj več kot 46.000 še ni potrdilo elektronskega naslova za obveščanje o odloženih dokumentih v eDavke. Če ste med njimi, vas prosimo, da potrdite svoj elektronski naslov," opozarja Finančna uprava Republike Slovenije (Furs).
"Marca je Finančna uprava začela z vročanjem odločb o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča. Ker ugotavljamo, da zavezanci, ki so prijavljeni v eVročanje in dokumente prejemajo v eDavke (in nič več po navadni pošti), to radi spregledajo, opozarjamo, da preverite, ali ste za obveščanje o novo odloženih dokumentih v eDavkih, vnesli in potrdili svoj elektronski naslov. Če dokumenta pravočasno ne boste odprli, lahko zamudite rok za pritožbo ali v primeru zamude s plačilom dobite celo davčno izvršbo," opozarjajo.
Elektronski naslov sporočijo, ga pa ne potrdijo
Vsem, ki se prijavijo v eVročanje, bo Finančna uprava vročala dokumente samo elektronsko v eDavke. Ob prijavi v eVročanje vsak zavezanec vpiše tudi elektronski naslov, na katerega želi prejeti obvestilo, ko mu bo v eDavke odložen dokument. Če želi zavezanec na vpisan elektronski naslov prejemati informacijo o odloženih dokumentih v eDavke, mora potrditi njegovo veljavnost v svojem elektronskem poštnem predalu.
Po opravljeni analizi so na Fursu ugotovili, da zavezanci ob prijavi na storitev eVročanje sporočijo svoj elektronski naslov, pozabijo pa ga potrditi (klik na povezavo v potrditvenem sporočilu v elektronskem poštnem predalu). Če zavezanec želi na vpisan elektronski naslov prejemati informacijo o odloženih dokumentih v eDavke, mora namreč potrditi svoj elektronski naslov.
Finančna uprava bo zavezancem, ki so v sistem eVročanja vnesli svoj elektronski naslov, niso pa ga potrdili, poslala obvestilo, v katerem jih poziva, da potrdijo elektronski naslov za prejemanje informativnih sporočil, povezanih z eVročanjem. Elektronsko sporočilo bo poslano iz naslova eDavki.durs@gov.si. Za več informacij o sistemu eVročanja se lahko obrnete na klicni center Finančne uprave na številko 08 200 1001.
Če elektronski naslov ni potrjen, se dokument vloži v eDavke, zavezanec pa o tem ne dobi obvestila na elektronsko pošto. Da bi ga videl, bi se moral prijaviti v eDavke in sam preveriti, ali je prejel kakšen dokument.
Če ima na telefonu naloženo aplikacijo eDavki, bi tam dobil potisno sporočilo, če pa bo dokument spregledal, lahko pride do davčne izvršbe.
"Na primer: v eDavke bo odložena odločba nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča s plačilnim nalogom. Ker po elektronski pošti ne bo obveščen, da ga v eDavkih čaka odločba, bi jo lahko spregledal. Lahko bo zamudil rok za pritožbo ali rok za plačilo, zaradi česar bo lahko prišlo do davčne izvršbe ter s tem postopkom povezanih stroškov," pojasnjujejo na Fursu.
dezurni@styria-media.si
Bedarija. Če naslov ni potrjen nimajo kaj vročati dokumentov elektronsko nanj. V tem primeru bi morali posalti po pošti.
A bodo opozorilo poslali na v eDavkih (napačno) vpisan elektronski naslov? Če naslova, preko povezave, niso mogli potrditi, ker so …
Ta Fursova pogruntavščina je eno samo stanje. Dobiš odločbo v drobnem tisku na nekaj straneh, zanemarljiv znesek… brez QR kode! …