Po večmesečnih prerekanjih s sindikati je italijanski avtomobilski velikan Fiat sporočil, da bodo novo pando le proizvajali v obratu Pomigliano d'Arco v bližini Neaplja. Nekaj časa je namreč kazalo, da bo proizvodnja stekla v poljskem mestu Tychy, kjer trenutno proizvajajo Fiatove malčke. A večina delavcev (62 odstotkov) je v posebnem referendumu le pristala na strožje delovne pogoje – podaljšanje delovnega časa in krajše premore.
Fiat bo v obrat v Pomigliano vložil 700 milijon evrov, letna proizvodnja pa naj bi se povečala s 35 tisoč na okoli 300 tisoč vozil.
Delavcem stopili na prste
V Pomiglianu naj bi preuredili izmene, tako da bo možna 24-urna proizvodnja šest dni v tednu. Uvedli naj bi strožja pravila in nadzor. Obrat v Pomiglianu d'Arcu je doslej zaznamovala zelo nizka produktivnost delovne sile, zaposleni pa so bili povrh vsega še zelo nagnjeni k protestom in boju za pridobljene pravice.
Ko se je izkazalo, da italijanski avtomobilski gigant v tovarni na Poljskem s precej manj delovne sile in nižjimi stroški dela proizvede bistveno več vozil kot v obratu pri Neaplju, je zagrozil, da bo obrat celo zaprl.
Fiat obrata le ne bo zaprl
Fiat bo novo različico modela panda vendarle proizvajal v bližini Neaplja. Delavci so namreč klonili pod strožjimi delovnimi pogoji in tako preprečili selitev na Poljsko.