Vlada je namreč danes sprejela sklep, da se zaradi neuspešnega poskusa prodaje in oddaje letalo prenese nazaj na Ministrstvo za obrambo RS (MORS) in ga uvrsti v Natov sistem Atares. Vpisali ga bodo namreč v register vojaških letal. V upravljanje ga bo MORS prevzel 1. 1. 2013, v pol leta usposobil dve vojaški posadki z mehanikoma, nato pa bo na voljo za uporabo.
V Natovem sistemu Atares država zagotavlja plovilo s posadko, lete s falconom, ki jih bodo koristile druge države, pa bodo lahko zamenjali za lete slovenskih vojakov in opreme s transportnimi letali, na primer na Kosovo in v Afganistan.
VIP-prevozi za tujce in domače
Falcon bo izvajal tudi VIP-prevoze na podlagi dvostranskih dogovorov z državami članicami Nata in EU. Kako bodo urejeni prevozi za naše državne organe in ali bo v ta namen sprejet kakšen pravilnik, minister za obrambo Aleš Hojs danes še ni znal pojasniti, saj jih bodo pripravili do usposobitve letala za polete.
Dodal je, da je sam ves čas podpiral uporabo letala tudi v državne namene in da imajo vladna letala tudi sosednje države. Za primer je navedel, da je Hrvaška poslala svoje vojaško letalo po generale v Haag, falcona ima tudi Srbija. "Neverjetno, kako je bilo neko letalo lahko tako drago in ni letelo. To je tako, kot če kupiš ferrarija, ga imaš v garaži in se okoli voziš s taksijem," je dodal Hojs.
200 tisoč evrov za usposabljanje
V času prizemljitve je falcon državo na leto stal med 300 tisoč in 400 tisoč evri, kakšni bodo stroški na leto, ko se bo letalo uporabljalo, pa še ni znano. Samo usposabljanje posadk bo stalo okoli 200 tisoč evrov, ura letenja v sistemu Atares pa bo stala 3.500 evrov.
Ja ,,ja, "bo" prevažal tudi ranjence, vojake v Afganistan, Bosno, kosovo, politike, generale...????
http://www.uporabi.net/
Končno! Letalo je kupljeno, vzdrževanje je v vsakem primeru drago, prodati se ga za pametno ceno ne da. Torej se …