Epidemija: ta nakupovalna navada je že izginila

Foto: Mimovrste Mimovrste nakupovanje Foto: Epa Trgovina koronavirus vrsta Foto: Profimedia Trgovina
Nakupovalne navade Slovencev so se spremenile. Nakupovanje prek spleta še vedno beleži boljše čase v primerjavi z lanskim letom.
Oglej si celoten članek

Število spletnih nakupov se je v zadnjem obdobju nekoliko umirilo, a je v primerjavi z lanskim letom še vedno visoko nad pričakovanim, pravijo pri spletnem trgovcu Mimovrste. "Če primerjamo letošnji in lanskoletni marec, beležimo kar 70 % rast prodaje, obisk v spletni trgovini pa se je povečal kar za 40 %. Primerjava aprila 2020 z aprilom 2019 kaže na več kot 90 % rast prodaje in na več kot 75 % povečanje obiskovalcev spletne trgovine mimovrste.com. Če primerjamo obdobje od 27. aprila do 10. maja 2020 z enakim obdobjem lani, beležimo kar 100 % rast prodaje in več kot 60 % rast obiska v spletni trgovini mimovrste.com," obisk ponazorijo s številkami. Beležijo vedno večje število novih uporabnikov, med katerimi raste število starejših od 55 let.  

Podobno opažajo pri enaA.com. "Prvi teden, od 13. marca dalje, je bila norišnica. Samo 13. marca smo prodali več prenosnikov kot v celem decembru 2019. Aprila smo prodajo preko spleta skoraj potrojili. Glede na rezultate v prvem tednu maja računamo še naprej na 30 % do 50 % rast glede na leto poprej," pravijo. 

"Prve tedne po razglasitvi epidemije smo kljub temu, da smo močno okrepili in povečali število sodelavcev v skladišču, beležili zamudo pri dostavi artiklov, a smo v tem času že uspeli z učinkovito organizacijo delovnih procesov realizirati boljše dostavne roke, zato v tem času beležimo občutno manj zamud, nekaj zagotovo tudi na račun ponovnega odprtja vseh sedmih prevzemnih mest, ki kupcem omogočajo brezstični in brezplačen prevzem svojega naročila," pravijo pri Mimovrste.

Od toaletnega papirja k bazenom

Od razglasitve epidemije do zdaj se je zelo spremenila vsebina nakupovalne košarice. Pri Mimovrste so od 13. marca, ko se je odredilo delo in šolanje od doma, beležili nakupe ogromnih zalog artiklov hitre potrošnje, kot so toaletni papir, pralni praški, detergenti, povečala se je prodaja prenosnih računalnikov, monitorjev, spletnih kamer, hrane za male živali in podobno. "V prvih štirinajstih dneh aprila, ko je izredno stanje postalo nova normalnost, so kupci začeli z nakupovanjem artiklov, ki pravzaprav omogočajo opravljanje javno dostopnih storitev med domačimi stenami. Primerjava obdobja med 1. in 14. aprilom 2020 z enakim obdobjem v letu 2019 kaže na ogromen dvig prodaje potrošnega materiala, kot so tonerji, kartuše in pisarniški papir, za več kot 1000% se je povečala prodaja pripomočkov za telesno vadbo, kot so različni trenažerji in uteži, za 700 % se je zvišala prodaja strižnikov in urejevalnikov brade, zabeležili smo tudi 100 % povečanje prodaje sredstev za čiščenje avtomobilov, 400 % dvig prodaje šivalnih strojev, 300 % rast prodaje daljnogledov, močno je narasla prodaja aparatov," naštejejo. 

Novem zasuku so bili priča v sredini aprila, takrat se je namreč za 1000 % povečala prodaja bazenov, za več kot 200 % se je dvignila prodaja visokotlačnih čistilnikov, vrtnih garnitur, kuhinjskih robotov, žarov, kosilnic, zemlje za vrtnarjenje in semen, trampolinov in drugih zunanjih igral. V zadnjem obdobju je med kupci največ zanimanja za TV sprejemnike, sesalnike, žare, pa tudi sredstva za čiščenje osebnega avtomobila, letne pnevmatike, pasjo hrano, bazene itd. "Kot zanimivost lahko dodamo, da so se letne pnevmatike letos v primerjavi z letom 2019 začele prodajati s skoraj mesečnim zamikom, prodaja je stekla šele konec aprila, skladno z vladnim odlokom, ki je sprostil ponovno delovanje vulkanizerskih delavnic."

Foto: Mimovrste Mimovrste nakupovanje

"Kupci se vračajo k za ta letni čas običajnim nakupom. To so gume, klime, bazeni, trampolini in oprema za kolesarjenje in šport na prostem ter naš stalni program prenosnikov, pametnih telefonov, televizorjev in gospodinjskih aparatov. Če smo v začetku krize opazili neverjetno povpraševanje po erotičnih pripomočkih, aparatih za peko kruha in spletnih kamerah ter prenosnikih, sedaj opažamo, da najbolj izstopajo osebne tehtnice in merilci pritiska," pri enaA.com naštejejo izdelke, po katerih je največ povpraševanja. 

Od razglašene epidemije so tako pri enaA.com kot Mimovrste v svojo ponudbo dodali zaščitne maske in razkužila, živila, vse to, bo ostalo v ponudbi še naprej. 

Presenečeni, da se navada ni obdržala

"Zanimivo je tudi, da so kupci na začetku krize nemudoma prevzeli plačevanje s kreditnimi karticami in dostavo na njihove naslove. Pričakovali smo, da bo ta navada ostala. A s sprostitvijo se kupci hitro vračajo k starim navadam. Že tri dni po sprostitvi jih je spet enako kot prej plačevalo z gotovino ali preko banke ter prišlo osebno dvignit naročeno blago," presenečeno ugotavljajo pri enaA.com.

Dnevno dostavijo tudi 10 ton naročil

Z močno povečanim povpraševanjem po spletnih nakupih so se soočili tudi drugi trgovci. "Število naročil v spletni trgovini SPAR Online se je v izrednih razmerah več kot podvojilo. Čeprav smo zaposlili dodatne ljudi in povečali kapacitete, so bili novi termini za dostavo ali prevzem takoj zasedeni. Povpraševanje po storitvi je bilo še precej večje, rekord v tem času je bilo več kot 22.000 poizkusov oddaje naročila v enem dnevu,“ pravijo v Sparu. Glavni izziv predstavljajo količine, ki jih kupci naročajo, saj so se te v zadnjem času najmanj podvojile. "Dnevno dostavimo tudi 10 ton naročil. Čeprav smo zaposlili dodatne ljudi in povečali kapacitete, lahko vsak dan obdelamo in ročno pripravimo zgolj določeno količino naročil in toliko jih tudi sprejmemo – ko je ta omejitev dosežena, sistem samodejno zapre termine za dostavo in prevzem. Ob tem se trudimo še dodatno povečati zmogljivost spletne trgovine in naše kapacitete, iščemo tudi možnosti za dodatno širitev skladišča."

V Sparu opažajo, da v spletni trgovini zdaj kupci opravijo nakup le, ko dobijo prosti termin za dostavo ali prevzem, povečini pa opravijo večje nakupe. Pred izrednimi razmerami so kupci nakupovali enkrat do dvakrat mesečno. Termini za dostavo se običajno zapolnijo v nekaj urah, za osebni prevzem pa v enem dnevu, ko gre za termine, ki so na voljo za dan ali dva naprej. "Že pred začetkom izrednih razmer je našo storitev uporabljalo veliko število kupcev, v času krize pa smo pridobili tudi številne nove," povedo.

Na potrebe kupcev so se odzvali z novostjo
Ponudbo na spletni trgovini SPAR Online vseskozi širijo. Osnovali so tudi novost, spletno trgovino SPAR Online Baric. "Osnovali smo jo z namenom, da čim večjemu številu svojih kupcev omogočimo spletno naročilo izdelkov ter tako zagotovimo čim hitrejše in varno nakupovanje. Ponudba zajema omejeno število izdelkov, ki glede na dosedanje nakupe sestavljajo tipično nakupovalno košarico. Prevzem naročil je omogočen v eni izmed 13 trgovin Interspar (megamarketov). Širitev storitve je odvisna od poteka dogodkov ter od potreb kupcev," pravijo o novi storitvi.

Do 10-krat večje povpraševanje

"Povpraševanje na spletu je bilo na vrhuncu epidemije tudi do 10-krat večje kot prej. In to se je zgodilo čez noč. V nekaj tednih se je nato povpraševanje umirilo in stabiliziralo, vendar predvidevamo, da bo tudi vnaprej večje kot pred epidemijo," napoveduje Kristina Gregorc, direktorica digitalne komunikacije, razvoja in spletne prodaje v Mercatorju. Tako kot v običajni trgovini večina kupcev tudi v spletni trgovini opravi nakupe redkeje, košarica pa je zato večja.

"Nakupe iz Mercatorjeve spletne trgovine dostavljamo povsod po Sloveniji, zunaj dosega je le manj kot 2 % naslovov, torej res tisti najbolj odročni. Je pa v prvih tednih po razglasitvi epidemije povpraševanje izjemno poraslo dobesedno čez noč, temu pa se tako hitro nihče ne bi mogel prilagoditi, saj so tudi največji trgovci v tujini imeli s tem težave. Zelo hitro, v nekaj tednih, smo v Mercatorjevi spletni trgovini povečali zmogljivosti, nadgradili digitalno platformo, povečali ekipo in vzpostavili 15 Klik in dvig točk po Sloveniji. Danes spletna trgovina deluje tekoče in kupcem po vsej Sloveniji omogoča nemoteno naročanje," trenutno situacijo opisuje Kristina Gregorc.

"Termini za spletni nakup se hitreje zasedajo v večjih mestih. Dostava je možna zelo hitro, torej vsaj danes naročeno-jutri dostavljeno, ali pa celo danes za danes," pravi Kristina Gregorc. Predvsem pri prevzemnih točkah Klik in dvig poskušajo nenehno zagotavljati prevzem že 4 ure po oddanem naročilu do zapolnitve razpoložljivih terminov.

Najnovejši podatki o porastu registriranih uporabnikov Mercator spletne trgovine kažejo, da se je njihovo število povečalo za več kot tretjino. Povečano povpraševanje opažajo predvsem pri starejših in bolnikih, kar je drugače kot prej, ko so bili kupci njihove spletne trgovine predvsem mlajši oz. mlade družine. "Pričakujemo, da bo okoli 30 odstotkov kupcev v naših spletnih trgovinah namerava takšne nakupne navade ohraniti tudi v prihodnje."

Kupne navade kupcev so se s spremenjenimi življenjskimi okoliščinami, seveda, nekoliko spremenile, spremenil se je način nakupovanja, je torej bolj pragmatično in organizirano, tudi nakupovanje določenih živil in izdelkov na zalogo, saj si s tem prihranijo čas in zdaj lažje organizirajo življenje.

Foto: Tuš Tuš hitri nakup

V zadnjem mesecu 3600 % porast vrednosti spletnih nakupov

Da so se navade ljudi spremenile in da manjkrat nakupujejo, a takrat opravljajo večje nakupe, pritrjujejo tudi v Tušu. "Pogosteje se odločajo za nakupe živil prek spleta, saj se tako počutijo varneje in so učinkovitejši," pravijo v Tušu, kjer v zadnjem mesecu beležijo 3600 % porast vrednosti v spletnih naročilih in 13-kratno povečanje prijav v spletni supermarket hitrinakup.com. 

"Verjamejo, da se bo ta trend spletnega nakupovanja nadaljeval tudi po pandemiji," menijo, saj ima nakupovanje iz udobja lastnega doma številne prednosti pred nakupovanjem v fizičnih trgovinah. Spletni supermarket hitrinakup.com je na voljo že v 22 slovenskih mestih, kjer kupci nakupe prevzemajo na posebnih prevzemnih mestih in Drive-thru terminalih pred Tuševimi supermarketi. "Pri dostavi smo združili moči s slovenskim prevoznim podjetjem GoOpti, ki nam omogoča dostavo živil na domu v Ljubljani, Mariboru in Celju," pojasnjujejo v Tušu. Naročilo je na prevzem pripravljeno že največ 120 minut po oddaji naročila. Čas prevzema lahko kupci izberejo sami, nakupujejo pa lahko vse dni v tednu. Spletni supermarket hitrinakup.com omogoča nakup vseh izdelkov, ki so sicer na voljo v trgovinah Tuš. 

Foto: Žito spletni nakup Žito trgovina

Med epidemijo zagnali spletni nakup 

Nakupovanje v spletni trgovini omogoča tudi podjetje Žito. "Trenutno lahko potrošniki v Žitovi spletni trgovini izbirajo med 150 trajnimi izdelki Žita in Podravke. Te lahko po celotni Sloveniji naročijo z dostavo na dom, izdelke pa jim varno dostavimo v roku enega do treh delovnih dni," pravi Dejan Mirković, direktor maloprodaje, Žito d. o. o. V Žitu so nov prodajani kanal vzpostavili v času epidemije in opažajo konstantno zainteresiranost in povečanje prodaje ter pozitivne odzive strank. Beležijo tako večje in enkratne kot tudi večkratne manjše nakupe. Nabor izdelkov prilagajajo razmeram in zmožnostim, v prihodnje pa načrtujejo "Nabor izdelkov v naši spletni trgovini trenutno prilagajamo razmeram in zmožnostim za tovrstno prodajo. V prihodnje načrtujemo vključevanje tudi drugih izdelkov iz nabora Žitovih in Podravkinih blagovnih znamk. 

Nakup prek spleta so v času epidemije omogočili tudi v Pekarni Pečjak. "Spletni nakup smo omogočili v času kriznih razmer prek spletnega obrazca in brezplačnega telefona. Kupci so se odzvali zelo pozitivno, saj smo jim na ta način omogočili brezstični nakup. Kljub vsemu se zavedamo, da tak nakup za potrošnika ni najboljši in najhitrejši, zato nameravamo to uporabniško izkušnjo v prihodnje precej izboljšati," napovedujejo v Pekarni Pečjak.

"Potrošniki se prek spleta odločajo za večje nakupe v daljših intervalih. Zaenkrat smo se odločili za omejen nabor izdelkov, ki jih dostavljamo na dom. Ponudbo izdelkov želimo v prihodnje delno širiti, vsekakor pa prilagajati željam naših kupcev.
Spletna prodaja za nas pomeni nov prodajni kanal, na katerega še nismo v celoti odgovorili, vendar intenzivno pripravljamo našo novo digitalno osebno izkaznico."

dezurni@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:19 21. Maj 2020.

    še dobro, da smo šli množično nazaj h gotovinskemu plačevanju, sicer bodo našli razlog, da jo ukinijo. potem, če se …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.