Poslovni direktor Družbe za avtoceste v RS (Dars) Ciril Kafol je dejal, da gre pri vzpostavitvi elektronskega cestninjenja za zamenjavo obstoječega načina cestninjenja za težka tovorna vozila oziroma vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase, ki ga ni mogoče več dolgoročno vzdrževati.
"Kupujemo torej sistem za čim bolj učinkovito cestninjenje težkih vozil oziroma vseh vozil nad 3,5 tone največje dovoljene mase in njegovo desetletno vzdrževanje," je pojasnil.
Razpis predvideva tudi možnost morebitne kasnejše širitve elektronskega cestninjenja na lahka in osebna vozila, ki pa jo bo lahko Dars v prihodnosti izkoristil ali pa tudi ne.
Evolucija
"Sistem elektronskega cestninjenja pomeni evolucijo, ki gre nasproti našim uporabnikom avtocest," pa je ocenil izvršni direktor za cestninjenje na Darsu Bojan Banfi. Po njegovih besedah se bodo s prehodom na cestninjenje v prostem prometnem toku postopoma začele odstranjevati cestninske postaje, kar bo povečalo tudi varnost na avtocestah.
Prehod na novo obliko cestninjenja predvideva tudi optimizacijo in prezaposlovanje nekaterih zaposlenih, ob tem pa je Banfi poudaril, da se bo na Darsu zmanjšalo predvsem število študentov, ki zdaj opravljajo delo cestninskih blagajnikov. "Večjih pretresov na področju zaposlovanja naj ne bi bilo," je dejal.
Čimprej naj uvedejo tudi elktronsko cestninjenje za osebna vozila.