Za 110 milijonov evrov bo elektronsko cestninjenje za tovorna vozila vzpostavil in deset let vzdrževal konzorcij podjetij Telekom Slovenije in norveški Q-Free ASA, s katerima je Dars danes podpisal pogodbo.
Za osebna vozila in vozila do 3500 kilogramov ostaja v veljavi vinjetni sistem.
Gradnja spomladi, vzpostavitev v enem letu
Konzorcij mora dostaviti bančno garancijo in zavarovanja, potem pa začne teči enoletni rok za vzpostavitev elektronskega cestinjenja, kar pomeni, da bomo tovornjake začeli elektronsko cestniniti še pred koncem prihodnjega leta. Podjetji bosta morali postaviti 130 portalov nad avtocestami in hitrimi cestami, postavljati jih bodo začeli spomladi, z opremo za nadzor elektronskega cestninjenja pa bodo opremili tudi obstoječa vozila cestninskih nadzornikov. Po desetih letih se lahko pogodba podaljša še za tri leta.
Naprava bo stala, no, bo poceni …
Vozniki tovornjaka bodo morali imeti OBU napravo, ki se bo podobno kot nekoč ABC tablica namestila na vetrobransko steklo v vozilu. Prodajali jih bodo že nekaj mesecev pred začetkom elektronskega cestninjenja tudi na bencinskih servisih in prek spleta. Koliko bo stala, bo pa po zagotovilih Darsa razmeroma nizka, mogoče pa jo bo tudi vrniti.
Dars pričakujem, a da se bodo prihodki od cestinjenja tovornjakov povečali, saj se zdaj lahko izogibajo plačilu cestnine. Lani so bili 188 milijonov evrov, kar je 54 odstotkov vseh prihodkov od cestin (162 milijonov so iztržili od vinjet).
dezurni@zurnal24.si
Janša ni še prav nikoli NIČ dal!
Pogodba za 10 let...sepravi nacrtujejo zasluzek cca 130miljonov, seveda vemo ze sedaj da so to bol prazne obljube, strosek vspostavitve …
Kar je pa najhujši udarec na koncu poleg uničenih cest, dragih vinjet, izčrpanih šoferjev pa je, da privatnik in neoliberalni …