Peugeot je lani proizvedel, in kot trdijo, tudi že prodal prvih 500 ionov, vozil na izključno električni pogon. Na vprašanje, kdo je v tujini prvi kupil njihove razmeroma drage električne avtomobile (pri nas stanejo 35.460 evrov ), Jožko Tomšič, direktor prodaje v Peugeotu Slovenija odgovarja, da jih kupujejo predvsem podjetja, ki dajo veliko na varovanje okolja. "Sto jih je lani kupila avstrijska trgovska veriga z ekološko hrano," navaja.
Subvencije šele drugo leto
V Sloveniji naj bi letos prodali prvih sedem električnih vozil, subvencije v višini pet tisoč evrov za nakup električnega vozila pa bodo državljanom na voljo šele prihodnje leto. Do takrat naj bi ion na trgu dobil vsaj dva električna tekmeca.
Avto dražji, vožnja cenejša
Vozilo, ki je več kot trikrat dražje od v Sloveniji najbolj prodajanega mestnega avtomobila clia, doseže 130 kilometrov na uro. Toda vožnja je precej cenejša. Eno šesturno polnjenje (v domači garaži) zadošča za 120 kilometrov (če uporabljate klimo, gretje ali radio, pa le za okoli 75 kilometrov) in stane nekaj manj kot evro. Sto kilometrov vožnje s cliom, ki porabi šest litrov bencina, stane nekaj manj kot osem evrov.
Ena izmed večjih omejitev vozila je življenjska doba baterije. "Število polnjenj je približno 1.500," pravi Stane Pejovnik, rektor Univerze v Ljubljani, sicer redni profesor na fakulteti za kemijo. Dodaja, da bo po petih letih "akumulator definitivno fuč" in ga bo treba zamenjati, kar pa ne bo poceni.
Električni avto pri nas
Avtomobilska sedanjost. Za 35 tisoč evrov se lahko vozite na elektriko. Avto polnite v domači garaži.