Dva tedna pred začetkom novega šolskega leta še vedno ni jasno, ali se 1. septembra v šolske klopi vračajo vsi učenci in dijaki ali ne. "Organizacija ter delo otrok in mladostnikov bosta v prihodnjem šolskem letu morala slediti epidemiološki sliki razširjenosti koronavirusa covid-19," so nam odgovorili na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport. Poudarili so, da je cilj, da bi lahko vsi pouk obiskovali v šoli, a da je še prezgodaj, da bi lahko kaj več povedali.
Na vprašanje, ali bi trenutna epidemiološka situacija to dovoljevala, na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje niso odgovorili, češ da je pristojnost o tem, kako bo prihajajoče šolsko leto potekalo, v rokah ministrstva za šolstvo.
Odgovore na vprašanja bi lahko dobili v tem tednu, ko se bo odvila konferenca ravnateljev in ravnateljic vzgojno-izobraževalnih zavodov. "Na njej bodo predstavljene bistvene novosti v vzgoji in izobraževanju v šolskem letu 2020/21, ki bodo ključne za uspešno pedagoško vodenje. Predstavili bodo izsledke raziskave o izobraževanju na daljavo, posebno pozornost pa bodo namenili predstavitvi didaktičnih in organizacijskih usmeritev za različne oblike izvajanja vzgojno-izobraževalnega procesa in ravnanju vrtcev in šol ob nepredvidenih okoliščinah," pravijo na ministrstvu.
Opozarjali na neživljenjske ukrepe
Ob zaključku prejšnjega šolskega leta so ravnatelji in učitelji večkrat opozorili na stvari, ki so se v praksi izkazale za neučinkovite, nepraktične ali celo nemogoče. V slednjo kategorijo spada izvajanje priporočil in ukrepov NIJZ. Težave z držanjem navodil so se v osnovnih šolah pojavljale tako pri prevozih, jutranjem varstvu, kosilih, podaljšanem bivanju in izbirnih predmetih. Na vprašanje, ali so morebiti posodobili navodila, nam na NIJZ niso odgovorili.
Vodja vladne svetovalne skupine Bojana Beović je pred časom dejala, da bi lahko tudi šole podobno kot države razvrščali na zelen, rumen ali rdeči seznam glede na število primerov okužb. V primeru povečevanja števila okužb bi tako izvedli prilagoditve glede na modele, ki so jih pripravili na ministrstvu za šolstvo.
Šole morajo imeti pripravljene načrte za vse predvidene modele. Model A ne predvideva nikakršnih omejitev zaradi zdravstvenih razmer, kar pomeni, da bi se pouk izvajal tako, kot se je pred razglasitvijo epidemije. Model B predvideva, da so zdravstvene razmere takšne, da je treba upoštevati omejitve, ki jih določi Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ). V primeru tako velikega poslabšanja epidemioloških razmer, da pouka v šoli ni mogoče več izvajati za vse učence v šoli, bi se pouk izvajal po modelu C. Model C predvideva, da del pouka poteka na daljavo. Model D bi se uporabljal v primeru epidemioloških razmer, ki bi zahtevale, da se pouk za vse učence organizira na daljavo.
Pripravljena sta še dva podmodela. Podmodel BC1 bi se uporabil v primeru, da učenci posameznega oddelka ali več oddelkov zaradi zdravstvenih razmer ne bi smeli obiskovati pouka v šoli, šola za omenjene učence organizira pouk na daljavo. Podmodel BC2 bi se uporabil v primeru, da učenci posamezne šole ali več šol zaradi zdravstvenih razmer ne bodo smeli obiskovati pouka v šoli.
Medtem učitelji opozarjajo, da bi bilo treba pozornost nameniti tudi optimizaciji učnih načrtov. Odstraniti bi bilo treba ves balast in snov osmisliti tako, da bi se izpostavilo le bistveno. Obenem si učitelji želijo tudi jasnih in ažurnih navodil in usmeritev ministrstva. V minulem šolskem letu so namreč ta prihajala včasih z veliko zamudo, včasih z dvojnimi informacijami, včasih čisto neživljenjske.
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu --- www.Sextis.fun
Prisilit vlado, da takoj zapre mejo in otroke septembra v šolo. Kaj zdaj cincate Krek in Beovička?? Odločite se in …
Ministrtvo za šolstvo se je ponovno izkazalo za nesposobno. Eno od rešitev je uvesti šolo v dveh delih, dopoldan in …