Ministrstvo za izobraževanje bo moralo analizirati, ali je v učnih načrtih potrebno povečati obseg vsebin iz državljanske in domovinske vzgoje. To je danes sklenil parlamentarni odbor za izobraževanje.
V NSi menijo, da bi bilo potrebno državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko kot učni predmet uvesti v srednje šole.
"Mladi premalo poznajo zgodovino Slovenije"
Ljudmila Novak meni, da bi bila uvedba tega predmeta smiselna, ker "vedno znova ugotavljamo, kako mladi premalo poznajo, kako delujejo država in njene institucije, ker se mladi vse manj udeležujejo volitev in ker premalo poznajo zgodovino Slovenije".
Državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Andreja Barle je ocenila, da so omenjene vsebine zelo pomembne, poudarila pa je, da so že vključene v učne načrte. Tudi posebne mednarodno primerjalne raziskave, ki so bile opravljene, so po njenih besedah pokazale, da poznavanje omenjenih vsebin ni tako slabo, kot včasih mislimo.
Nekdanji minister za izobraževanje, zdaj pa znova predavatelj na Fakulteti za družbene vede, Jernej Pikalo je opozoril, da so v okviru raziskovalnih prizadevanj leta 2010 že naredili osnutek učnega načrta za podoben predmet, ki bi se poučeval v tretjih letnikih srednjih šol. Osnutek je bil po njegovih besedah predan ministrstvu za izobraževanje, ki ga lahko kadarkoli predloži v obravnavo strokovnemu svetu.
Učitelje bi morali bolj izobraževati
Da bi bila uvedba omenjenega predmeta smiselna, se je strinjal tudi Janez Juhant s Teološke fakultete. Opozoril pa je, da bo treba na tem področju več narediti na izobraževanju učiteljev, saj se ti po raziskavah pogosto čutijo premalo usposobljeni za predavanje o omenjenih vsebinah.
V razpravi poslancev je Miha Kordiš (ZL) menil, da predlog izdaja ambicijo predlagateljev, da skozi pojme iz državljanske vzgoje v javno izobraževanje spravijo "neke svoje ideološke konstrukte, kot so ideologija slovenstva in krščanske vrednote". "In to je zelo problematično," je menil.
"Če govorimo o naši državi, ne gre za ideologijo, razen če menite, da je to ideološka tema zgolj zato, ker jo je predlagala NSi," pa mu je odgovorila Jelka Godec (SDS). Jernej Vrtovec (NSi) pa je dodal, da je predlog dobronameren in da ni bil podan iz ideoloških vprašanj. Vse skupaj je zato pozval, naj se obnašajo kot politiki in ne kot politikanti.
Kamal Izidor Shaker (SMC) je ocenil, da je bila razprava na odboru zelo konstruktivna, dokler niso besede dobili politiki. Sam je razpravo sicer pozdravil in menil, da jo je treba nadaljevati na ravni vseh institucij.
"Ljubezni do domovine jim ne bo dal predmet"
Primož Hainz (DeSUS) je menil, da daje šola z manj predmeti več prostora za razmišljanje, zato je predlog za nov predmet zanj "rahlo presenečenje". Ljubezni do domovine dijakom sicer po njegovem prepričanju ne bo dal predmet, ampak to, če se bodo v domovini počutili dobro.
Podobno je menil tudi Matjaž Nemec (SD), ki je prepričan, da bomo domoljubje krepili le tako, da bomo imeli še naprej športnike, izobražence in druge, na katere bomo ponosni.
Torej bodo politiki, strogo deljeni na leve in desne iz že zdavnaj preživetega sistema, svoje prepire in podtikanja uvedli še …
Partikularnost lahko vodi v fašizem zato je državljanska vzgoja lahko kontraproduktivna. Bolje bi bilo uvesti vzgojo poznavanja osnov človekovih pravic …
Kaka konja sta Hainz in Nemec. Oba bi umetna vzbujala domoljubje. Dokler bom 3 x več za isto delo zaslužil …