Leta 2016 lahko na področju televizorjev pričakujemo, da se bo več proizvajalcev odločilo, oziroma moralo odločiti za OLED tehnologijo zaslonov.
"LG ne bo več sameval kot doslej. Šušlja se o imenih Sony in Panasonic, čeprav še ni nihče o tem spregovoril na glas. Zelo verjetno je tudi, da bodo na trg televizorjev dokončno zakorakale nove kitajske znamke, kot sta Hisense in TCL, ki ju raziskovalna hiša IHS Technology na trgu ZDA že zdaj uvršča med 10 najboljših LCD TV znamk, saj pred njima vztrajajo le še Samsung, LG in Sony," je v pogovoru za zurnal24.si o trendih na področju televizorjev in Sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu (CES) pojasnil Mitja Pritržnik, urednik medija Računalniške novice in vodja projektov pri Omisli.si.
Kaj se je zgodilo s 3D televizorji?
Strokovnjak za področje elektronskih naprav v prvi polovici leta pričakuje odločen premik na področju 4K UHD predvajalnikov Blu-ray, z njimi pa bo val prinesel v televizorje še tehnologijo HDR in širši spekter barv. Trend, čeprav po njegove mnenju ne pri nas, bo tudi oddajanje TV-programov v višji, 4K ločljivosti.
Pred nekaj leti so vsi v oblake dvigali pametne televizorje, 3D televizorje, kaj je od tega sploh ostalo? Prižnig pravi: "3D televizorji se nikoli zares niso prijeli in se niti ne bodo iz dveh očitnih razlogov: gledanje v obstoječi tehnologiji 3D ni udobno in zaradi primanjkljaja vsebin posnetih v načinu 3D." Dodaja, da so se pametni televizorji prijeli takoj in trend zdaj ostaja enak. Brez pametnih televizorjev po besedah Pritržnika ne moremo uporabljati aplikacij, kot je pravkar prispel Netflix, čigar naročnino primerja z RTV prispevkom. Meni tudi, da televizorja kot računalnik verjetno ne bomo uporabljali nikoli, (pretočne) vsebine na zahtevo pa skoraj zagotovo.
Izkušnja ne opravičuje cene
Kar zadeva ultra visoke ločljivosti meni, da izkušnja ne opravičuje cene, prav tako pa je težava podobna kot pri 3D vsebinah – zelo malo jih je: "Zavedati se moramo tudi, da gredo navade konzumiranja TV vsebin v pretočne vode, ultra visoke ločljivosti in 3D vsebine pa zasedejo zelo veliko prostora, torej zajeten delež pasovne širine internetne povezave. Proizvajalci gredo v smer večanja ločljivosti in kdo ve, kje se bodo ustavili."
Urednik Računalniških novic je mnenja, da se televizorji ne morejo le povečevati, to pa zato, ker: "Da in ne. Seveda ima vsak proizvajalec v naboru tudi ogromne diagonale zaslonov, a vendar mora velikost zaslona slediti velikosti dnevne sobe. In nazadnje, ko sem preveril, nam cene nepremičnin še prav kmalu ne bodo omogočale menjave garsonjer za bivalne dvorce, kjer bi bila raba ogromnih zaslonov udobna in zdrava."
In še slaba plat vse hitrejšega razvoja televizorjev? Serviserji bodo imeli še manj dela, trend „kupi, uporabljaj in menjaj“ je prisoten pri malodane celotnem spektru domače zabavne elektronike, pravi strokovnjak, ki pojasnjuje: "Servisi in garancije sicer ne bodo izumrli, ker jim to zakonodaja onemogoča, so pa vsa pravila nastavljena v smer, da skorajda ne poznam več uporabnika, ki bi te storitve lahko še uporabil."
Pozabili ste še eno pomembno stvar.<br />Veliko ljudi ima IPTV televizijo. Kar pomeni da tudi pasovna širina ni neomejena (če …
..rajš dam par jurjev za nov TV kot pa za lačne v Afriki. Tko bom imel vsaj 5min zadoščenja in …
Ja,... in poleg vsega tega balasta,, sranja,... itd... vedno več lačnih. Boli me k.... za 4K in podobno navlako, ki …