Družba za avtoceste v RS (Dars) je v minuli zimi porabila rekordnih 48 tisoč ton posipnih materialov in skoraj poldrugi milijon litrov kloridov.
Dars je v tej zimi vzdrževal 606 kilometrov avtocest in hitrih cest, 21 kilometrov razcepov in 50 kilometrov servisnih poti, 460 delavcev z 260 vozili pa je ceste plužilo in posipalo že pred uradnim začetkom zimske službe in tudi po njegovem zaključku. Prvič so šli na ceste 27. oktobra 2012 in nazadnje 2. aprila letos. Povprečno so na kilometer porabili 79 ton soli.
Izjemne razmere, promet so morali celo ustavljati
"Letošnja zima je bila izjemno dolga, saj je trajala šest mesecev in pol, po nekaterih podatkih pa je bila to najhujša zima v zadnjih 40 ali celo 50 letih. Imeli smo izjemne razmere, poleg normalnega sneženja tudi izredno močno burjo, katere posledic nismo mogli ustaviti, zameti pa so bili tako visoki, da smo morali promet celo ustavljati," je na novinarski konferenci povedal član uprave Darsa Franc Skok.
"Zima Darsa nikoli ne preseneti"
Zima Darsa nikoli ne preseneti, po Skokovih besedah pa je bilo veliko nestrpnosti pri tujih voznikih, predvsem tovornjakarjih, ki niso spoštovali navodil, da je treba iti pozimi na pot z ustrezno opremo. Zato so imeli veliko težav zaradi zdrsov, izločali so vozila po svoji presoji, najbrž kdaj tudi prepozno, je dodal.
Po njegovih besedah se bo morala naša država pogovoriti z Italijo, Madžarsko in Hrvaško za bolj usklajeno zapiranje meje in izločanje vozil, kar so že predlagali ministrstvu za infrastrukturo, ki je zadolženo za komunikacijo z drugimi državami.
Za popravilo cest 3 milijone evrov
Veliko poškodb, ki so v tej zimi nastale na cestišču, so že začeli odpravljati, za kar imajo predvidene tri milijone evrov.
Vodja avtocestne baze Murska Sobota Stanislav Tratar, ki skrbi za 62 kilometrov avtocest, pa je opozoril na težave cestarjev zaradi preozke pomurske avtoceste, ki nima odstavnih pasov, vozni in prehitevalni pa sta ožja kot na običajnih avtocestah.
Težave imajo zlasti pri izločanju tovornjakov. "Takrat so počivališča hitro polna, vozila pa prihajajo z vseh strani in parkirajo na voznem pasu. Takrat smo nemočni, ker s plugi ne moremo mimo, tako da moramo nasproti po lokalnih cestah, da splužimo drugo stran avtoceste," je povedal Tratar.
pretirana samohvala kot voznik ki je veliko na cesti se s tem ne strinjam ko naredimo primerjavo z cestami v …