Cesta dirkaški poligon

Foto: Žurnal24 Cesta je predvsem za kolesarje nevarna zaradi hitrosti, ki jih omogoča. (Foto:
Hitra cesta.
 Prekategorizirana v regionalno je postala nevarna, ker omogoča velike hitrosti.
Oglej si celoten članek

Po izgradnji dolenjskega avtocestnega kraka je bila hitra cesta H1 med Trebnjim in Novim mestom prekategorizirana v regionalno. Po njej se danes vozijo tudi kolesarji in traktoristi. “Bojim se, da bodo hitrosti, ki jih omogoča ta cesta, brez naknadnih omejitev ali ovir na cesti velike. Cesta bo kljub manjšemu prometu zahtevala smrtne žrtve,” je prepričan mirnopeški župan Zvone Lah. “Ker je preširoka, je skoraj dirkaški poligon,” se z njim strinja Gregor Ficko, direktor Direkcije Republike Slovenije za ceste (DRSC).

Umirjanje prometa
DRSC je zato že pred leti naročila izdelavo študije možnih ukrepov za umirjanje prometa na H1 po izgradnji avtoceste med Plusko in Hrastjem, ki predstavlja osnovo za obravnavo 21 lokacij v območju H1, po pooblastilu direktorja pove Nina Rangus.

11 lokacij je DRSC predvidela v novem nacionalnorazvojnem projektu za obravnavo.

 

Skladno z dogovori si bosta financiranje ureditve lokacij razdelili Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji in DRSC. Ta naj bi ob sofinanciranju lokalne skupnosti uredila pet križišč, navezavo za Dobrnič, nadvoz Kukenberg, podvoz Poljane, priključek Treles ter počivališči Dobrava in Poljane. Od Pluske do priključka Mirna Peč pa nameravajo vzpostaviti kolesarsko pot po severni strani in zožiti vozišče na širino, ki bo primerna novi kategoriji ceste in prometnim obremenitvam.

Imajo svojo vizijo
Študijo bo treba še dopolniti in potem izdelati ustrezne projekte, kar bo verjetno trajalo kar nekaj let, meni Lah. “Zavzemal se bom za čimprejšnjo rešitev; žrtve prometnih nesreč bodo v glavnem domačini in ne tujci, ki se zdaj vozijo po avtocesti,” izpostavi in doda, da imajo vizijo, kako urediti H1 skozi njihovo občino, da bo čim bolj služila vsem prebivalcem, ki živijo ob njej. “Te rešitve bomo poskušali vključiti v dopolnitev občinskega prostorskega načrta. Upamo, da bomo dobili soglasje od ministrstva za promet,” pove.

Med drugim bi radi s hitre ceste naredili povezavo v Hmeljčič. “Most, ki je služil za dostop na poljske poti, so nadomestili z nivojskim priključkom, ki je zdaj postal priključek za vas. Normalno je, da se ljudje ne bodo vozili okoli, če imajo hitro cesto tako blizu,” poudari in doda, da je priključek preozek, zato ga bo treba razširiti.

Mokronog: ureditev priključkov
Župan Anton Maver želi, da se na Poljanah uredijo priključki na hitro cesto predvsem za potrebe prebivalstva južnega dela Občine Mokronog - Trebelno, ki se vozi v službo v Novo mesto. Do zdaj je tam promet nelegalno potekal prek počivališč. Ficko meni, da ni razloga, da bi priključka zaprli, če koristita, ju bo pa treba urediti, če sta nevarna. DRSC naj bi v ta namen izdelala elaborat.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.