"Z modernizacijo proge, ki naj bi bila končana do leta 2015, se bo število vlakov povečalo z 72 na 82, potrebujemo pa bistveno več, sicer se bodo prometni tokovi preusmerili iz Luke Koper. Do leta 2018 nujno potrebujemo nove zmogljivosti," je opozoril minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač.
Skrivnostne hitre rešitve
Kako do njih, naj bi pokazala študija, ki jo je naročilo ministrstvo in bo končana jeseni. Kakšen projekt bi bil lahko končan prej kot drugi tir, kjer je že podana vloga za okoljevarstveno presojo in se že odkupujejo zemljišča ter naj bi bil končan do leta 2022, pa ni pojasnil.
"Od drugega tira bi bilo za zaposlenost v Sloveniji in slovenska podjetja približno toliko učinka, kot ga je od gradnje bloka 6," je na vprašanje, ali bi lahko z velikimi infrastrukturnimi projekti zagnali gospodarstvo, odgovoril Černač.
Pri bloku 6 je ogromno, večino denarja dobil tuji dobavitelj Alstom, slovenska podjetja pa opravljajo le manjši del poslov.
Štirje listi za gradbeno
Černač je na novinarski konferenci pokazal še vlogo za gradbeno dovoljenje za enostanovanjsko hišo v Avstriji, ki obsega le štiri liste. Želi si, da bi se postopki tudi pri nas tako poenostavili, a pravi, da zakonov brez javne razprave in čez noč ni mogoče spreminjati.