Od uveljavitve zakona o drugem tiru, ki je začel veljati 21. julija, ministrstvo pospešeno prenaša pristojnosti na projektno podjetje 2TDK. "Sam zakon nam nalaga, kaj moramo narediti v naslednjih 30 dneh," je povedal državni sekretar Jure Leben in naštel, da bodo podjetje najprej dokapitalizirati v višini 20 milijonov evrov, preostali del v višini 179 milijonov evrov pa bi izvedli v naslednjih dveh letih sorazmerno z vlaganjem potencialne zaledne države. Vlada mora poleg tega sprejeti še investicijski program in tudi uredbo, ki bo določila takse na pretovor in pravilnik, s katerim bodo predpisali pribitek na cestnino.
Do konca naslednjega tedna bo predvidoma podpisan aneks k pogodbi za gradnjo dostopnih cest. Vse od uveljavitve zakona je podjetje 2TDK tisto, ki bo objavljajo javna naročila.
Koalicijski partnerji so prikimali ...
Spomnimo, da večina političnih strank pred volitvami ni podpirala projekta v takšni obliki. Tudi LMŠ, SD in SAB so dvomile v partnerstvo z Madžarsko, pojavljale so se tudi ideje o temeljiti finančni reviziji projekta.
Z Madžari bi za mizo prvič lahko sedli že 27. avgusta
Vodilni pri načrtovanju projekta drugega tira zaenkrat še vedno stavijo na Madžarsko in so jim po besedah državnega sekretarja prav danes predlagali, da bi se delovni skupini lahko prvič sestali 27. avgusta in začeli delati na družbeni pogodbi. Vzporednih pogajanj, s katero od drugih držav članic EU, zaenkrat ne bodo vodili. Zanimanje za projekt sta na začetku resno pokazali še Češka in Slovaška, s katerima zaradi volitev pogovorov takrat niso začeli, poleg tega pa še Poljska, Avstrija, Španija in Bavarska.
Vsakršen dogovor mora sicer potrditi tudi državni zbor.
Kaj bi Madžarska sicer dobila v zameno za 200-milijonski vložek, tudi tokrat Leben zaradi tajnosti pogodbe ni želel konkretno konkretno govoriti. Država ne bo ponudila deleža v Luki Koper ali zemljišča znotraj koncesijskega območja. Neuradno se je v preteklosti že večkrat omenjalo, da bi "zalednim partnerjem" lahko oddali zemljišče v bližini koncesijskega območja Luke Koper.
Kdaj bo finančna konstrukcija zaprta?
Slovenija mora dokončati še postopek črpanja 80 milijonov evrov kohezijskih sredstev, prav tako je v postopku pridobivanja kredita pri Evropski investicijski banki (EIB). To bo hkrati začetek postopka pridobivanja poroštva Evropskega sklada za strateške naložbe (Efsi).
Finančno konstrukcijo projekta drugi tir mora Slovenija zapreti v roku enega leta od podpisa pogodbe za sredstva, ki smo jih za projekt pridobili na t. i. blending razpisu v sklopu instrumenta za povezovanje Evrope. Skrajni rok za zaprtje finančne konstrukcije je tako 31. maja prihodnje leto, a Leben ocenjuje, da bi lahko glede na potek pogovorov z EIB in predlagan načrt dela z zaledno državo finančno konstrukcijo zaprli do konca letošnjega leta.
Končna cena projekta je ocenjena na okoli eno milijardo evrov, od tega 977 milijonov evrov za gradbena dela. Slovenija bo s kapitalskim vložkom v 2TDK iz proračuna namenila 200 milijonov evrov, če pa zaledna država ne bo sodelovala in se bo prihodnja vlada odločila, da manjkajoči delež prispevamo iz proračuna, bo slovenski kapitalski vložek po Lebnovih besedah znašal 400 milijonov evrov. Kredit najet pri EIB pa bi se vračal iz prihodkov takse na pretovor, ki jo bodo plačevali v Luki Koper, in pribitkov k cestnini avtoprevoznikov.
Na avtocestnem odseku Koper – Ljubljana (vključno z ljubljanskim obročem) bo pribitek za avtoprevoznike 15-odstoten, na odseku Ljubljana – Šentrupert v Savinjski dolini pa petodstoten.
Kaksna dvolicnost. Ce se pa nova24 delno financira z madzarske je pa greh stoletja.
Kako je mogoče ,tta taki butlni vodijo posle naprej?
Mene pa zanima ali med tekoče posle vlade,ki je odstopila sodi tudi kraja denarja po receptu TEŠ 6?? Se že …