Brezhibnih izdelkov trgovec ni dolžan zamenjati

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Če z izdelkom ni nič narobe, ga trgovec ni dolžan zamenjati ali vam vrniti kupnine, opozarja zveza potrošnikov, to je pogosto zmotno prepričanje.
Oglej si celoten članek

"Zmotno je precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v osmih dneh. Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen, če je to izrecno obljubljal," pred prazniničnimi nakupi opozarja Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS). 

Izjema od tega pravila so izdelki, ki jih kupite prek spleta, po telefonu ali na predstavitvah izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora (temu se uradno reče pogodbe, sklenjene na daljavo). V tem primeru lahko odstopite od pogodbe (vrvete izdelek in zahtevate vračilo kupnine) brez da bi morali navesti razlog. 

Sicer pa ima potrošnik pravico izdelek vrniti le, če ima napako. "V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka, ali pa vračilo kupnine," pravijo v ZPS.

 

Sicer pa je od poslovne prakse prodajalca odvisno, ali bo omogočil tudi vračilo brezhibnega izdelka in v tem primeru dovolil zamenjavo, izstavil dobrobis ali vrnil kupnino, zato se velja o tem pozanimati že ob nakupu, prav tako preverite, kakšen je rok za vračilo brezhibnega izdelka. 

Vprašajte, shranite račun, pazite na embalažo

"Prav pri kupovanju daril je dobro že pred nakupom preveriti, ali je mogoče brezhiben izdelek vrniti in v kakšnem roku. Pozanimajo naj se tudi, na kakšen način bo prodajalec omogočil vračilo oziroma zamenjavo. Pomembno je, da ob nakupu potrošniki shranijo račun, saj ga bo pri vračilu oziroma zamenjavi izdelka zahtevala večina prodajalcev. Z računom bodo dokazovali, da so izdelek kupili v določeni poslovalnici, iz njega pa je razviden tudi datum nakupa. Skrbno ravnajte tudi z embalažo, saj se lahko zgodi, da prodajalec ne bo želel sprejeti izdelka, če je embalaža poškodovana," še svetujejo na ZPS.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:21 10. December 2014.

    in tako če ga vrneš po pošti in ti zavrnejo izdelek ,plačaš poštnino še enkrat,tako da je to nočna mora.greš …

  • 11:40 9. December 2014.

    Želim poudariti, da je stanje embalaže pomembno samo pri poskušanju vračila BREZHIBNEGA izdelka. Pri izdelkih z napako je popolnoma vseeno, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.