"Čas je, da občina uredi vožnje s taksiji. S tem pravilnikom se bomo rešili tistih, ki delajo na črno," sta nam svoje poglede na nov pravilnik zaupali dve vodji mariborskih taksislužb. Poklicali smo jih precej, a so vsi želeli ostati neimenovani, saj je, kot pravijo, "taksislužba v Mariboru urejena precej po kavbojsko".
Več nadzora
Tudi zaradi tega se je mariborska občina odločila, da opusti stari pravilnik iz leta 2002. Novi pravilnik, ki ga morajo potrditi še mestni svetniki, omogoča predvsem večji nadzor. Največja sprememba se nanaša na pridobitev dovoljenja. Tega bo lahko posameznik dobil le, če bo plačal posebno takso za uporabo taksipostajališč. S plačilom takse bo dobil nalepko po vzoru vinjete, ki bo služila kot dokaz, da ima dovoljenje in poravnano takso. Brez nje ne bo smel delati. Pravilnik prinaša še nekaj novosti, denimo opravljen izpit o poznavanju Maribora, in zahteva, da mora biti voznik pri delodajalcu zaposlen za polni delovni čas.
18 občin, 6 inšpektorjev
Taksisti se večinoma strinjajo, da je pravilnik potreben. A pomisleki ostajajo: letna taksa za postajališče se namreč giblje od 100 do 500 evrov in je odvisna od starosti vozila, našim sogovornikom pa se zdi 500 evrov preveč. Največ pomislekov pa imajo glede obveznosti zaposlitve voznika za polni delovni čas. "To je noro. Voznik je na terenu res po več ur, a efektivnega časa je le za okoli dve uri na dan," pravijo sogovorniki, dodatni pomislek pa imajo glede samega nadzora novega sistema: za 18 občin namreč skrbi šest inšpektorjev in 17 mestnih redarjev.
Edino pravilno. Marsikaj se v Sloveniji dela "po domače", brez računov in urejenih papirjev, lahko bi rekli "na črno". Potrebujemo …
Pravilno po eni strani, po drugi strani pa sedaj še tisto mizerijo katero jim lastniki taxi služb sploh izplačujejo. Ta …