Banka ji je z računa pobrala 400 evrov

Foto: Profimedia V Sloveniji imamo še vedno zelo visoko inflacijo.
Foto: Profimedia V Sloveniji imamo še vedno zelo visoko inflacijo.
Na nas se je obrnila razočarana bralka, ki pravi, da so ji pri banki Revolut z računa v zadnjih dveh letih pobrali 410 evrov, tega pa sama ni vedela, saj odtegljaji niso bili nikjer zavedeni. Kako je prišlo do tega?
Oglej si celoten članek

Naša bralka pravi, da je po čistem naključju ugotovila, da ji banka ob vsaki transakciji trga del denarja. Zgodba se je začela maja 2021, ko je bralka donirala sredstva za pomoč prizadetim v potresu. A ob tem ji je Revolut – tako bralka – brez njene vednosti vključil t. i. "spare change donations". Vklop te funkcije pa pomeni, da je bralka od vsake transakcije, ki jo je opravila, darovala razliko do zaokroženega zneska (primer: bralka plača 2,69 evra, Revolut vse skupaj zaokroži na 3 evre, od tega gre 0,31 evra za donacijo). 

Revolut je nastal kot finančna platforma, od leta 2021 pa uporablja specializirano evropsko bančno licenco v Sloveniji. Gre za v Sloveniji najbolj priljubljeno neobanko, po podatkih Fursa naj bi jo uporabljalo dobrih 35.000 prebivalcev.

Bralka je tako dve leti donirala zneske do zaokrožene celote, ne da bi to sploh vedela. Obenem se nam je vsem v redakciji, ki smo o primeru razpravljali, zdelo sporno tudi to, da zneski donacije ob vsakršnem plačilu nikjer niso bili specificirani oz. ustrezno označeni. Tako bi bralka nemudoma lahko ugotovila, da gre del njenega plačila v donacijo in ukrepala.

Po čistem naključju je bralka ugotovila, da je kar dve leti opravljala donacije, za katere ni imela pojma, da jih je, in sicer ob tem, ko sta s partnerjem pogledala analitiko porabe v mesecu maju. Tako sta bila začudena, od kje se je nabral znesek 24 evrov za donacije.
Ko je ugotovila, da so ji z računa v dveh letih pobrali 410 evrov, je vzpostavila kontakt z njihovo podporno službo.

S konkretnim primerom smo se obrnili na Zvezo potrošnikov Slovenije, kjer pa so dejali, da za takšne primere niso pristojni, saj konkretno podjetje nima sedeža v Sloveniji. Napotili so nas Evropski potrošniški center. Iz Evropskega potrošniškega centra so nas napotili na Banko Slovenije, kjer konkretnega primera niso želeli komentirati, češ da imajo premalo informacij. 

Dejala je, da se je kar tri dni prepirala z njimi, ob enem so ji zamenjali kar tri referente, naposled pa so le priznali napako in ji začeli vračati denar. A vendarle bralki niso vrnili celotnega zneska, pač pa le okoli 100 evrov, saj so ji sporočili, da so preostala sredstva že bila poslana dobrodelnim organizacijam.

Kako je mogoče, da se je funckija "spare change donations" vklopila, je bralka vprašala tudi referente Revoluta, a ji na nobeni točki (pridobili smo celoten pogovor) tega niso pojasnili. Ko jo je sama izklopila oz. "dala na pavzo", so se ji transakcije, namenjene v dobrodelne namene, prenehale.

Za komentar smo se obrnili na Banko Slovenije, kjer pa so nam sporočili, da se zaradi premalo informacij do konkretnega primera ne morejo opredeliti. "Presoja konkretnega primera ter s tem povezanih pravic in obveznosti vsake posamezne stranke je odvisna od vseh okoliščin posameznega primera, vključno s pravno podlago (na kar vpliva tudi dogovor o uporabi prava, pogodba med banko in komitentom in splošni pogoji), ki se uporablja za presojo pravilnosti ravnanja banke," so za nas odgovorili na Banki Slovenije, obenem pa so dodali, da kar se tiče nadzora sami niso pristojni, saj da je "Revolut (Revolut Bank, UAB) banka s sedežem v drugi državi članici (konkretno Litvi), ki storitve na območju Republike Slovenije opravlja neposredno na podlagi notifikacije (133. člen ZBan-3, Revolut Bank, UAB (bsi.si))". 

"Za nadzor nad Revolutom je tako pristojna Bank of Lithuania (Centralna banka Litve, Supervision of financial market participants | Bank of Lithuania (lb.lt)), ki glede nadzora nad storitvami, ki jih Revolut opravlja na območju Republike Slovenije, sodeluje tudi z Banko Slovenije (318. člen ZBan-3)," so še zaključili. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 17

  • 12:21 25. Junij 2023.

    Nekateri pač ne razumejo kaj podišejo predno preberejo ali se pozanimajo o vsebini. Sama si je kriva!

  • 10:37 25. Junij 2023.

    jaz pri Sparkasse nimam nobenih problemov, me referent kar na dom pokliče in vpraša, če je prišlo z mojo namero …

  • 10:06 25. Junij 2023.

    A to da ne plačuje nič za vodenje bančnih storitev ni povedala. Predno klikneš te vpraša ali želiš vklopiti funkcijo. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.