Med opaznejšimi spremembami, ki jih je prinesel covid-19, so tudi spremenjene nakupovalne navade potrošnikov. Število tistih, ki svoje nakupe opravljajo prek spleta, se je namreč povečalo. Na spremenjene navade so se odzvali tudi nepridipravi, ki izkoriščajo morebitno neprevidnost potrošnikov.
Na tržnem inšpektoratu so v zadnjem obdobju zaznali povečano število prijav s področja spletne prodaje, "kar je sicer zagotovo tudi posledica povečanega števila nakupov potrošnikov pred prihajajočimi prazniki". Potrošnikom svetujejo previdnost pri spletnih nakupih.
Na kaj biti pozoren
Na tržnem inšpektoratu opozarjajo, česa se morajo kupci zavedati, ko se odločajo za nakupovanje prek spleta. "Spletna stran v slovenskem jeziku še ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca. Vedno več je tujih podjetij, ki se odločajo za prodajo tudi slovenskim potrošnikom, prav tako avtomatski prevajalniki omogočajo hitro jezikovno prilagoditev spletnih strani. Vedno je tako treba najprej poiskati in tudi preveriti podatke o prodajalcu," pravijo.
Nakup od neznanega ali nepreverjenega prodajalca, še posebej, če ima ta sedež izven Evropske unije oziroma v tretji državi, je tvegan. "Ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa lahko ne bo ustrezalo pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani prodajalca. V okviru možnosti, ki jih omogoča današnja tehnologija, lahko sicer potrošniki veliko informacij o prodajalcu in ponujenem blagu pridobijo že preko spleta, tako lahko npr. pred odločitvijo za nakup preverijo tudi morebitne izkušnje drugih kupcev s prodajalcem (npr. preko različnih forumov)," dodajajo.
Kaj še lahko storite?
Na tržnem inšpektoratu potrošnikom, ki svoje nakupe opravljajo preko interneta, priporočajo, da se na spletni strani Varni na internetu izobrazijo glede tega, kako varno uporabljati splet in na katere pasti je treba paziti.
Potrošniki se lahko v primerih, ko pride do težav pri nakupu izdelka od prodajalca s sedežem v Sloveniji, obrnejo na tržni inšpektorat. Če je prodajalec v drugi državi članici Evropske unije, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center. V primeru nakupa od prodajalca iz t. i. tretje države pa potrošnik pomoč lahko išče le pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi prodajalca.
Bodite previdni, da vas ne 'cepijo', bi bilo bolj konstruktivno opozorilo. Po dnevih 'cepljenja' bo, vsaj sodeč po komentarjih iz …