Nejasno. “Mi glede logističnega holdinga tavamo v temi,” o vladnem projektu pravi prvi nadzornik Luke Koper Janez Požar z ministrstva za promet. Zanimivo je, da v strategijo družbe za naslednjih pet let načrtovana združitev z Intereuropo ni vključena. Neuradno smo še izvedeli, da namerava predsednik uprave Luke Koper Gregor Veselko odstopiti, če se ideja o logističnem holdingu uresniči.
Hrvaško prometno ministrstvo bo po naših zanesljivih informacijah v začetku prihodnjega leta objavilo natečaj za prestrukturiranje Hrvaških železnic.
Računali naj bi, da bi posel prevzel bivši šef družbe Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn. Železniški guru je sicer do zdaj sodeloval s slovensko vlado, a zaradi zapletov pri sindikatih in ker tuji investitorji ne najdejo pravega stika z vodstvom Luke Koper, naj bi se že pogovarjal s Hrvati.
Hrvatje ponujajo plačilo
Mehdornu naj bi Hrvatje za to, da projekte, ki so bili načrtovani v Sloveniji, prenese na Hrvaško, po neuradnih informacijah že ponujali bogato plačilo. Sloveniji je uradno svetoval brezplačno (čeprav naj bi plačilo po pisanju medijev posredno zahtevala z Mehdornom povezana Roland Berger Strategy Consultants iz Avstrije in ljubljanska agencija Pristop).
Amsterdam bližji od Reke
Investicije v Luko Koper si po informacijah iz krogov investitorjev želijo tudi v Avstriji. Severnoevropska pristanišča kot glavna pomorska žila Evrope so preobremenjena, zato iščejo nove poti v Južni Evropi, kjer pa so ovira slabe železniške povezave.
"Prevoz tovora iz pristanišča v Amsterdamu po železnici do logističnega centra v Gradcu je dve uri krajši od prevoza z Reke,” nam je potrebo po prenovi Slovenskih železnic praktično opisal avstrijski sogovornik.
Vsega je kriva Kitajska
Nemci želijo pri investicijah v jadransko področje predvsem prehiteti Kitajce. Vzhodna velesila je edina država, ki ima kljub krizi še vedno denar za investicije – pri nas se zanimajo za vlaganje v drugi tir. Trenutno imajo velike investicije v Grčiji, v pristaniščih v Pireju in Solunu. V načrtu naj bi imeli tudi gradnjo popolnoma novega tovornega terminala na Kreti. Če se to zgodi, bi Trst, Reka in Koper postali obrobni centri.