Vlada bo namreč na jutrišnji seji obravnavala predlog ministrstva za gospodarstvo o šestodstotnem povišanju cen prevoza potnikov po železnici v notranjem prometu.
Kot piše v Uredbi o določitvi najvišjih cen prevoza potnikov po železnici v notranjem prometu, je bilo načrtovano povišanje cen že vgrajeno v načrtovane transportne prihodke v osnutku poslovnega načrta Slovenskih železnic.
Relacija | stara cena | nova cena (če upoštevamo 6 % podražitev) |
LJ–Maribor | 8,51 € | 9,02 € |
LJ–Jesenice | 5,17 € | 5,48 € |
LJ–Koper | 8,51 € | 9,02 € |
LJ–Novo mesto | 5,87 € | 6,22 € |
V prid zvišanju cen pa govori tudi dejstvo, da cene javnega cestnega prevoza potnikov presegajo cene notranjega železniškega potniškega prometa v povprečju za 45 odstotkov.
V TABELI SMO NAREDILI IZRAČUN CEN PO PREDVIDENI PODRAŽITVI VOZOVNIC NA NEKATERIH RELACIJAH.
"Na osnovi prejetih podatkov s strani Slovenskih železnic in osnovi drugih razpoložljivih podatkov je bila na Ministrstvu za gospodarstvo opravljena predhodna analiza stanja, v kateri je bilo ugotovljeno, da so cene prevoza potnikov v javnem cestnem prometu bistveno višje od cen prevoza potnikov v notranjem železniškem prometu in da bi bilo potrebno cene železniškega prevoza potnikov približati cenam javnega cestnega prevoza," piše v omenjeni uredbi.
Po izračunih Urada za makroekonomske raziskave in razvoj (UMAR) bo šestodstotni dvig cen prevoza po železnici k inflaciji prispeval 0,012 odstotne točke. Slovenske železnice pa si z dvigom cen obetajo za 811 tisoč evrov.