Postojna, Ilirska Bistrica. “Naše območje je že zdaj preobremenjeno z državno prometno infrastrukturo,” pravijo na postojnski občini, ki je ta teden prižgala rdečo luč umestitvi avtoceste med Jelšanami in avtocesto Postojna–Divača na območje občine.
Župan Občine Pivka Robert Smrdelj je že pred časom poudaril, da je tudi zanje sprejemljiva le trasa, ki se bo dotaknila pivške industrijske cone, nato pa kar se da hitro zapustila območje občine. Tudi divaška občina še enemu kraku avtoceste na svojem območju, po Vremski dolini, ni naklonjena, čeprav je ta varianta menda ekonomsko najbolj upravičena.
“Čim bližje Postojni”
“Edina zainteresirana za avtocesto je Občina Ilirska Bistrica, čeprav avtocesta ne sme biti edina rešitev za naše gospodarske težave,” pravi Emil Rojc, župan Občine Ilirska Bistrica, za katero bi bila po njegovih besedah najugodnejša tista trasa, ki bi se na avtocesto A1 priključila čim bližje Postojni. Ali gre pri ravnanju sosed za politično nagajanje, ne želi komentirati. “Dvomim pa, da je lahko nasprotovanje določene lokalne skupnosti nepremostljiva ovira,” še pravi.
Miljana Butina Smrdel, Društvo Zelene dolinZa nas je sprejemljiva le trasa, ki ne bo šla prek krajev v Pivški in Košanski dolini.
Postojnčani predlagajo, naj vlada prometno povezavo proti Jelšanam raje rešuje z rekonstrukcijo magistralne ceste in regionalno obvoznico mimo vasi.
Postopki še dolgi
Na ministrstvu za okolje in prostor (Mop) so nam včeraj povedali, da je trenutno v izdelavi predlog variant, ki bodo vključene v obravnavo v študiji variant. Na tej podlagi bo Mop pridobil smernice nosilcev urejanja prostora in usmeritve lokalne skupnosti oziroma javnosti, predlog najustreznejše variante pa bo nazadnje potrdila vlada.