Evropska komisija je danes objavila poročilo o maloprodajnih finančnih storitvah v EU, ki kaže, da
je način, kako banke obveščajo svoje stranke in jim svetujejo, pogosto problematičen. Gre zlasti za
težko razumljive informacije, netransparentne bančne pristojbine in težave pri svetovanju, poročilo
pa ugotavlja tudi nizko stopnjo zamenjave bank.
Potrošniki prikrajšani |
Danes objavljeno poročilo Komisije je pokazalo, da je trg EU razdrobljen, potrošniki pa prikrajšani za prednost notranjega trga EU. V letih 2007–2008 je samo 9 odstotkov potrošnikov v EU zamenjalo svoj tekoči račun. |
Pri 66 odstotkih bank iz raziskave so bile bančne pristojbine tako nejasne, da so avtorji poročila za izračun dejanskih stroškov računa potrebovali dodatna pojasnila bank. V Sloveniji so morali za dodatne informacije ali pojasnilo informacij, objavljenih na spletnih straneh, vprašati približno 70 odstotkov bank, vključenih v raziskavo.
Slovenija osma najdražja država
Avstrija, Francija, Italija in Španija dosegajo slabe rezultate glede transparentnosti in v teh državah so bančni računi tudi najdražji. Slovenija je glede na poročilo osma najdražja država v EU, kar zadeva cene računov. Uvršča se tudi v skupino držav, v katerih ročne transakcije predstavljajo 32 odstotkov vseh transakcij, število transakcij na odraslo osebo z odprtim računom pa je v Sloveniji pod evropskim povprečjem.
Več kot polovica našla cenejšega ponudnika
Raziskava Eurobarometer iz leta 2008 je še pokazala, da je imelo 24 odstotkov vprašanih Slovencev težave pri primerjavi ponudb za tekoče račune, le 7 odstotkov pa jih je v zadnjih dveh letih zamenjalo račun, kljub dejstvu, da je 51 odstotkov tistih, ki so to storili, našlo cenejšega ponudnika.
Banke naj pospravijo po svojih hišah
"Veliko dokazov je za to, da so kršena temeljna načela varnosti potrošnikov...banke morajo pospraviti po svojih hišah in spremeniti kulturo obnašanja do potrošnikov," je pozvala evropska komisarka za varnost potrošnikov Meglena Kuneva. Po mnenju komisije bo pri tem pomagala direktiva o maloprodajnih finančnih storitvah, ki mora biti prenesena v nacionalne zakonodaje do 1. novembra.
Evropski komisar za notranji trg Charlie McCreevy je ob tem poudaril, da bo Evropska komisija pritiskala na bančni sektor, naj bodo informacije pregledne, razumljive in primerljive. Nepoštene prakse so izvor nezaupanja porabnikov v banke, ki pa mora biti povrnjeno, je še dodala Kuneva.
Potrošniške organizacije zadovoljne, a hočejo dejanja
V Evropski potrošniški organizaciji (Beuc) so prizadevanja komisije pozdravili, a menijo, da bo kmalu potrebno ukrepati, ker na trgu ni prave konkurence. Več bi se dalo storiti tudi na ravni EU, na primer potrošnikom zagotoviti primerljive informacije, menijo v Beuc.