Operativno-tehnično zahtevo za opravljanje zračnega prevoza z baloni so pripravili v skladu z zakonom o letalstvu, ki direktorju agencije nalaga ureditev "določenih stanj, ki so nujna v letalstvu", je dejal direktor agencije Žiga Kotnik. Predpis vsebuje vse, kar je povezano z licenciranjem, operacijami in tehničnimi karakteristikami balonov, ki lahko opravljajo komercialne polete.
Zakaj operativno-tehnična zahteva v uradnem listu še ni bila objavljena, Kotnik ne ve. Pojasnjuje pa, da so besedilo na ministrstvo za infrastrukturo in prostor poslali 5. septembra.
Postopke za pridobitev dovoljenj na agenciji sicer po Kotnikovih besedah sedaj vodijo, kot da predpis že velja, dovoljenj pa pred njegovo objavo v uradnem listu ne bodo izdali, je danes pojasnil Kotnik.
Opredeljevanje odgovornosti
Besedilo operativno-tehnične zahteve so na agenciji v petek objavili na svoji spletni strani. Ta med drugim določa odgovornosti in pristojnosti vodje balona, ki je odgovoren tudi za varnost vseh potnikov na krovu balona. Prav tako opredeljuje odgovornost letalskega prevoznika pri zagotavljanju letalske varnosti, dokumentacijo, operativne postopke, omejitve in zmogljivost, minimalno opremo balona in letalske instrumente.
V predpisu so prav tako določeni tudi usposabljanje in preverjanje pilotov za opravljanje zračnega prevoza z baloni. Letalski prevoznik mora tako zagotoviti, da se vsi piloti vključijo v periodično usposabljanje in preverjanje, ki obsega praktično in linijsko preverjanje usposobljenosti ter tudi usposabljanje za uporabo reševalne in varnostne opreme.
Predpis med drugim določa še, da se polet ne sme opraviti, razen če je vodja balona prepričan, da glede na vsa razumno razpoložljiva sredstva varna izvedba operacije v nobenem trenutku in fazi poleta ni dvomljiva. Prav tako mora biti vodja balona tudi seznanjen z vsemi razpoložljivimi meteorološkimi informacijami glede na nameravan polet.