Toplozračni balon je zjutraj pristal sredi krožišča Tomačevo v Ljubljani. Kot je dejal pilot Sandi Perdan bi moral pristati na travnati površini v bližini ljubljanskih Žal, a ga je presenetila sprememba smeri vetra.
Perdan je za STA pojasnil, da je šlo za najavljen šporrni polet in sicer iz Tivolija proti Žalam. Tik pred pristankom se je veter na višini 40 ali 50 metrov obrnil na levo za 90 stopinj, zato je ocenil, da bi bilo najbolj varno pristati sredi krožnega križišča.
"Šlo je za varen pristanek. Če bi vztrajal v zraku, bi verjetno imel večje težave. Tako pa jih nisem imel," je dejal pilot. Manever se mu je zdel nekaj povsem običajnega, res pa je, da je bil na očeh ljudi. V balonu je bil s svojo sodelavko in pomembno je bilo, da sta pristala varno, pa tudi da ni poškodoval plovila, je povedal.
Kot je dodal, pred njim ni bilo ovir, prav tako tam ni naselja. Po varnem pristanku je počakal na kopensko ekipo, nato so balon pospravili.
Na Policijski upravi Ljubljana so pojasnili, da o pristanku balona niso prejeli nobenega klica. So pa šli na kraj preverit, ko so prejeli klice s strani medijev. Ko so policisti prišli do krožišča, balona ni bilo več.
Na agenciji za letalstvo s pristankom niso zadovoljni
Na agenciji sopojasnili, da današnjega dogodka ne komentirajo, saj jim vse okoliščine primera še niso poznane. "Vse to terja postopanje v skladu s predpisi inšpekcijskega postopka in materialnih predpisov, ki veljajo in se uporabljajo v RS," so zapisali.
Pilot izbral neprimerno pristajalno mesto
Piloti balonov morajo spoštovati določbe pravilnika o vzletnih mestih in pristajalnih območjih za balone in zračne ladje. Ta v četrtem členu določa, da mora vodja balona načrtovati polet tako, da doseže pristajalno območje, na katerem je zagotovljeno vsaj eno pristajalno mesto in možni dve alternativni pristajalni mesti.
Tudi rondo spada med nevarne ovire
Pristajalno mesto pa ne sme biti gosto naseljeno območje, območje z večjimi vodnimi površinami in območje z visoko vegetacijo brez možnosti izbire pristajalnega mesta. Pristajalno mesto mora biti od nevarnih ovir v smeri vetra oddaljeno vsaj 100 metrov.
Kot nevarne ovire so opredeljeni daljnovodi, večnivojska križišča, železniške proge, avtoceste, energetska postrojenja in gosto naseljena območja.
dezurni@zurnal24.si
neki je zakon neki je pa praksa. če je bil veter res tok hud..al boš kršu zakon pa mogoče preživel …
Stoodstotno stava.
pameten.<br />pri zokiju v stožicah bi plačal parkirnino.