Apel infektologov tudi posledica klicev v klicni center

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Vprašanja za klicni center se iz dneva v dan spreminjajo.
Oglej si celoten članek

Dr. Mojca Matičič z infekcijske klinike UKC Ljubljana je na čelu kontaktnega klicnega centra za koronavirus, ki deluje od ponedeljka, 9. marca 2020. V klincem centru prostovoljno delujejo študenti medicine višjih letnikov. "Namen centra je pomagati prebivalcem Slovenije pri pridobivanju pravilnih in zanesljivih informacij o koronavirusu," je povedala. 

Telefonska številka, na kateri je dosegljiv center je 080 1404.

Namen klicnega centra je podajanje informacij o povezavi z boleznijo in ostalimi stvarmi, ki pritičejo bolezni, ni pa namenjen poajanju zdravniškim ali pravnim nasvetom. Operaterji so študenti medicine višjih letnikov, ki podajajo informacije s pomočjo nadzora preofesionalcev - gre za infektologe, epidemiologe, predstavnike ministrstev za zunanje zadeve, šolstvo, zdravja, civilne zaščite. 

V klicnem centru je prvi dan svojeg delovanja odgovoril na 436 klicev, včeraj so odgovorili na nekaj manj kot 1000 klicev, danes do 13. ure pa so odgovorili na 437 klicev.

 
Teme se spreminjajo iz dneva v dan. "V ponedeljek in torek so spraševali o samem virusu, značilnostih, bolezni in zdravljenju. Najbolj skrajnov prašanje je bilo, kje kupiti umetna plučja ali respirator ter katera firma je najboljša," je pojasnila Matičičeva. Po sprejetih novih ukrepih se je tematika vprašanj spremenila. "Vse več vprašanj je s področja šolstva, s področja mej. Danes pa že prihajajo vprašanja, povezana z zakonodajo in izgubljenim dohodkom." 

"Po prvih dneh, ko smo ugotovili, da so ljudje v stiski, da so res neozaveščeni in celo neodgovorni. To je bil eden pomembnih dejavnikov za apel infektologov o prekinitvi, zaustavitvi življenja. Jasno je bilo, da je treba nekaj takega narediti. Danes imamo vtis, da ljudje poznajo bolezen, zdaj se ukvarjajo z organizacijskimi problemi. Bojim se, da bomo zelo hitro prišli v tretjo, psihološko fazo tega. Ljudje so zarkbljeni, postjajo panični. V izogib paniki je zelo pomembno pravočasno pravilno informiranje," je poudarila Matičičeva. 

"Moj osebni vtis je, če govorim z gledišča klicnega centra, da je klicni center dodana vrednost, saj lahko država nekaj vidi, gre za eno najboljših presejalnih oblik preverjanja informacij glede tega, kaj se dogaja na terenu," je dejala Matičičeva. Vse informacije, ki jih dobijo na ta način, podajajo naprej. 

Pozvala je vse k solidarnosti in dekriminalizaciji okuženih. "Vsak posameznik lahko pripomore k obvladovanju epidemije z odgovonostjo in s poštenostjo do samega sebe."

"Velika zahvala študentom medicine. V trenutku se jih je za klicni center prijavilo 104, še mnogo več imamo poizvedovanj. Izkazala se je njihova človeškost, osebna nota, dobra psihološka nota odzivanja na situacijo. Res se jim lahko le zahvalim."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.