"Imamo ponudbo ladjarja Royal Carribean, da bi investiral v nov potniški terminal v Kopru, a najprej moramo razmisliti, kaj pravzaprav želimo," je ob robu današnjega strokovnega posveta dejal Bojan Babič iz Luke Koper, sicer vodja potniškega terminala. Poleg te možnosti, kamor bi poleg omenjenega ladjarja s sedežem v Miamiju povabili tudi druge partnerje, bodo preučili še različna pogodbena sodelovanja z ladjarji. V Luki Koper pa bodo morali pred tem preučiti, ali jim to dolgoročna koncesijska pogodba za koprsko pristanišče sploh omogoča. "Dejstvo je, da nas je rast števila potnikov prehitela pri načrtih," je priznal Babič.
Priložnost za vso Slovenijo
V lanskem letu, ki je bilo rekordno, je v Koper prišlo skoraj 110 tisoč ladijskih potnikov, letos pa jih je bilo slabih 65 tisoč (sezona križark se je pred enim tednom končala). Razlog za letošnji upad potnikov je v prestavitvi luksuzne križarke Voyager of the Seas iz Sredozemlja v Azijo. Trend ladijskih potnikov pa je glede na leta poprej vendarle v vzponu. Potniki s križark, ki se ustavijo v koprskem pristanišču in od tod obiščejo slovenske znamenitosti, postajajo vse pomembnejši v nacionalnem merilu, je menila tudi direktorica Slovenske turistične organizacije Karmen Novarlič. Turistična statistika jih sicer ne zazna, saj ne spremlja dnevnih gostov (pač pa zgolj nočitve), znano pa je, da gost s križarke v kraju, kjer se izkrca, zapravi povprečno 57 evrov na dan.
Nasvet italijanskega strokovnjaka
"Koper bo težko dohitel Benetke, ki so ključno pristanišče v severnem Jadranu, a lahko najde svoje priložnosti," pravi Francesko di Cesare, ki je za Luko Koper pripravil študijo o razvoju potniškega terminala. Po njegovih besedah bi moral Koper izrabiti predvsem tržno nišo jesenske in zimske sezone, zahvaljujoč mili klimi, ter se osredotočiti na manjše ladje.
Tovor dobičkonosnejši
"Če bi se na potniškem terminalu privezala tovorna ladja, bi bilo v tem trenutku to zagotovo bolj dobičkonosno. Ne glede na to pa nameravamo z načrti v potniški terminal nadaljevati," je zatrdil Bojan Brank, predsednik uprave Luke Koper. Po optimističnih načrtih bi v prihodnjih desetih do petnajstih letih Koper lahko obiskalo do 300 tisoč ladijskih potnikov na leto.
Roko Luki Koper so ponudili tudi v Aerodromu Ljubljana, kjer naj bi po besedah Janeza Krašnje zagotovili najnižje letalske cene ladijskim potnikom.
Ma kaj se maste revčki spufani z pejšnjo lopovsko zahojeno upravo sploh za misliti. Če se oglasi Cigan z čergo …
Kot je pri nas v navadi bomo tudi tu zasrali-in nam bo Reka hitro prevzela posel.