Se lahko tragedija kot v Genovi zgodi na naših cestah?

Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi Foto: Profimedia Most v Genovi
Strokovnjak za gradbeništvo Peter Lipar po tragediji v Genovi o stanju naše prometne infrastrukture.
Oglej si celoten članek

"V urejeni državi do takih tragedij ne sme priti in verjamam, da je Slovenija med državami, ki imajo zelo urejen sistem in odnos do tega," odgovarja dr. Peter Lipar s Prometnotehniškega inštituta pri ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo na hipotetično vprašanje, ali se lahko tudi v Sloveniji zgodi takšna tragedija, kot se je dva dni nazaj v sosednji Italiji.

V torek popoldne se je namreč zrušil viadukt Polcevera v Genovi, poznan tudi kot most Morandi. Z njim je v globino strmoglavilo prek 30 avtomobilov in trije tovornjaki. Umrlo je 42 oseb, med katerimi so bili tudi otroci, mladi in cele družine.

Ujeti avti in ljudje Video: V Genovi se je zrušil 100-metrski viadukt prek avtoceste

"Če se držiš protokolov, to ni možno"

"Pri nas obstaja protokol, po katerem se zgledujejo vsi vzdrževalci cest, ceste pregledujejo redno in izredno" poudarja Lipar. "Ne poznam natančno razmer v Italiji, vendar si predstavljam in verjamem, da je mnogo slabše kot pri nas. Naši vzdrževalci in lastniki cest se vsekakor držijo protokolov. Če se držiš protokolov in opravljaš vse v zvezi s temi protokoli, potem se kaj takega, kot se je v Italiji, seveda ne more zgoditi."

Foto: Profimedia Most v Genovi

Dodaja, da ima Direkcija za infrastrukturo, kjer razmere bolje pozna, natančen opis vseh objektov. "Imajo natančno oceno varnosti vseh objektov," razlaga Lipar. "Glede na to oceno in razpoložljive finance po prednostnem seznamu izvajajo rekonstrukcije oz. različne izboljšave na objektih."

Pred leti zaprli most v Mednem

Poudarja, da je obnova sicer odvisna od razpoložljivih financ, a ker je teh sredstev vsako leto več, je optimističen. "Pred leti je direkcija zaprla most v Mednem, ker so ugotovili, da zadeva ni več varna za promet," je spomnil. "To je bilo narejeno v času velike krize, ko se je za ceste namenjalo manj denarja kot sedaj in je bilo opozorilo vsem, kaj se lahko zgodi."

"Verjamem, da imajo v Sloveniji vse objekte natančno popisane in dobro vedo, v kakšnem stanju so."
Peter Lipar, Prometnotehnični inštitut pri FGG

Med vzroki za tragedijo v Italiji so pristojni med drugim omenjali slabe vremenske pogoje, a Lipar je do tega precej kritičen. "Zelo neprimerno se je sklicevati na slabe vremenske pogoje, saj so vsi objekti dimenzionirani za najslabše vremenske pogoje, tudi na potrese do določene stopnje," poudarja strokovnjak za gradbeništvo. "Vzroke za to, kar se je zgodilo, je treba iskati v slabem vzdrževanju in nasplošno opazovanju stanja na terenu."

Nove podrobnosti Fotografija, posneta pred tragedijo, razkriva pravo stanje viadukta

"Gradbeniški fiasko"

Italijanski mediji so po torkovi katastrofi navajali besede profesorja gradbeništva na Univerzi Genova Antonia Brencicha, ki je že dve leti nazaj most označil za "inžinerski neuspeh" z "izredno visokimi stroški vzdrževanja". Italijanski minister za promet Danilo Toninelli je odgovornost za tragedijo pripisal zasebni družbi Autostrade per I'Italija, ki vzdržuje večino italijanskih avtocest ter napovedal odvzem koncesije. 

Most prej in potem "Gotovo je, da lahko predstavlja težavo, če je lastnik zasebnik," je na vprašanje o primerjavi z našim sistemom, kjer so lastniki in vzdrževalci cest državni oz. občinski, povedal Lipar. "Privatnik zna drugače gledati na sredstva, ki jih namenja za vzdrževanje kot državna firma." 

"Še vedno se tresem" Kdo je voznik tovornjaka s fotografije, ki je postala simbol tragedije

In kazanje s prstom na evropska pravila o proračunski disciplini, ki omejujejo vlaganje v infrastrukturo, na katera se je skliceval italijanski prometni minister. "Tudi to se mi zdi za lase privlečeno," zaključuje Lipar. "Da bi evropska komisija naložila posamezni državi, a ne sme vlagati v prometno varnost, je skregano z vsako zdravo pametjo."

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 07:53 18. Avgust 2018.

    Moja zadnja plača je bila 5300 evrov za 10 ur na teden na spletu...... Prijateljica moje sestre ima v povprečju …

  • 21:50 17. Avgust 2018.

    Če se bo preko viadukta Kastelec peljala kolona s fürerjem na čelu sem za,da se podre,saj bomo lahko po tem …

  • 16:51 16. Avgust 2018.

    Pri nas pojdite pogledat Ravbarkomando, Pojdite po stari cesti in poglejte navzgor. Vse podprto z štangami in podobno. Popravljali so …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.