"Agrokor podcenjuje slovenske potrošnike"

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Ekonomista Aleša Kuharja preseneča hitrost sprememb pri dobaviteljih izdelkov lastnih blagovnih znamk Mercatorja.
Oglej si celoten članek

Na policah Mercatorja, ki je v lasti hrvaškega Agrokorja, je v zadnjem času opaziti, da so pri izdelkih lastnih blagovnih znamk nekatere slovenske dobavitelje zamenjali za tuje, predvsem avstrijske in hrvaške. Ta opažanja potrošnikov deli tudi agrarni ekonomist Kuhar, ki uradnih podatkov o tem, koliko dobaviteljev je Mercator zamenjal in pri katerih izdelkih, nima, vendar ga kot potrošnika čudi hitrost sprememb na Mercatorjevih policah.

"Mislim, da Mercator s tem, kar počne zdaj, odganja še tiste zveste potrošnike, ki so Mercator obiskovali predvsem zato, ker so tam dobili slovensko poreklo. Mislim, da vodstvo Mercatorja oziroma Agrokorja precej podcenjuje sposobnost zaznavanja sprememb slovenskega potrošnika. Mislim, da se jim bo to precej maščevalo in da potrošnik tega ne bo spregledal. Potrošniki se bodo pač obrnili k drugim trgovcem. Konkurenca seveda obstaja," je dejal. Meni, da bi moral Mercator svojo konkurenčno prednost graditi na tem, da je pri njih največ slovenskega blaga. 

V Mercatorju so pojasnili, da "je izbira dobaviteljev za izdelke Mercatorjevih blagovnih znamk dinamičen proces". Spremembe dobaviteljev za njihove blagovne znamke so periodične, na podlagi enakih kriterijev za vse pa izberejo najboljše, pravijo. "Tako lahko domačega zamenja domači ali tuji dobavitelj in enako velja za tujega dobavitelja. Stalno pa na police in v linije trgovskih znamk uvrščamo nove izdelke in nove dobavitelje, tako domače kot tuje," so zapisali.

Kupci na poreklo najbolj občutljivi pri svežem programu

Ocenili so, da s slovenskimi dobavitelji zelo dobro sodelujejo. Kot pravijo, povečujejo odkup slovenskih pridelkov in izdelkov, predvsem iz svežega programa, pri katerem so kupci najbolj pozorni na poreklo. "Kot partnerji želimo sodelovati z močnimi domačimi dobavitelji, katerih izdelki ustrezajo kriterijem na konkurenčnem trgu regije in zadovoljujejo potrebe kupcev," so povedali."Vsi ne morejo z vsemi svojimi izdelki konkurirati vsem drugim ponudnikom, lahko pa so najboljši v določenem segmentu in s tem so lahko prisotni širše v regiji, ne le v Sloveniji, torej imajo potencial za rast - tako pod svojo blagovno znamko ali s trgovskimi znamkami. Seveda pa morajo izdelki dosegati predvsem kriterije kakovosti in cenovne dostopnosti za kupce," so še zapisali.

Podrobnosti o tem, koliko dobaviteljev so v zadnjem času zamenjali in v koliko primerih so slovenske dobavitelje zamenjali s tujimi, ne razkrivajo.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 21

  • 16:47 17. April 2015.

    začelo je s prodajo Merkatorja za delnice Dela, avtor znan.

  • 13:39 17. April 2015.

    Žal se strinjam "Mislim, da vodstvo Mercatorja oziroma Agrokorja precej podcenjuje sposobnost zaznavanja sprememb slovenskega potrošnika. Mislim, da se jim …

  • 08:11 17. April 2015.

    usi ki so upleteni u prodajo in uničenje kar je pridobleno bi morali odgovarjat in biti kaznovani ki posledice so …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.