"Oba prejšnja izvršna direktorja ne bosta več zaposlena v Adrii Airways, za njiju tudi ne iščemo delovnih mest," je za STA povedal predsednik upravnega odbora Adrie Airways Maks Tajnikar. Nekdanja izvršna direktorja družbe Tadej Tufek in Marjan Ravnikar sta dala odpoved, oba imata trimesečni odpovedni rok.
Upravni odbor je obravnaval tudi individualni pogodbi za zdajšnja izvršna direktorja Klemna Boštjančiča in Roberta Vugo, vendar jih ni do konca uskladil, zato do podpisa pogodb še ni prišlo.
Upravni odbor se bo znova sestal v četrtek ali petek, ta teden pa naj bi se sestali tudi z lastnikom.
Nižala bosta stroške
Medtem pa Boštjančič in Vuga, kot pišejo Finance, napovedujeta temeljito zniževanje stroškov. Med tarčami naj bi se tako znašle tudi plače zaposlenih, saj naj bi novo vodstvo poskušalo prenoviti kolektivne pogodbe.
Kot so za zurnal24.si v enem izmed sindikatov v Adrii Airways povedali, ne pričakujejo spremembe plačnega sistema.
Res je, kot pravijo, da v podjetju obstajajo velika plačna nesorazmerja, ampak "na drugi strani pa je še veliko opcij, za katere bi se moralo poskrbeti".
"Kje je sistem zgrešen?"
Po pisanju Financ naj bi med vsemi zaposlenimi najbolj zaslužili prav piloti. Štirje piloti naj bi avgusta prejeli plače v vrednosti 25 tisoč evrov.
Iz bilance za leto 2009 pa je razvidno, da je povprečna mesečna bruto plača v Adrii znašala 4.153 evrov.
"Vsi se ozirajo samo na plače. Če bi pogledali na primer Lufthanso, kjer strošek dela predstavlja 30 odstotkov, pa poslujejo z dobičkom, bi se morali malo vprašati, kje je sistem zgrešen," je dejal naš sogovornik.
Ob tem priznava, da piloti predstavljajo največji strošek dela v podjetju. Po drugi strani pa opozarja, da strošek dela v Adrii Airways predstavlja v povprečju 15 odstotkov vseh stroškov podjetja na letni ravni.
Aerodrom bo dolg spremenil v delnice
Nadzorniki Aerodroma Ljubljana so sicer danes obravnavali izvedbene vidike predpogodbe o nakupu dodatnega lastniškega deleža v podjetju Adria Airways Tehnika. Posel bo podlaga za dogovor o konverziji terjatev do Adrie Airways, saj bo Aerodrom Ljubljana tako postal 47,67-odstotni lastnik podjetja Adria Airways Tehnika. Adria Aerodromu trenutno dolguje nekaj več kot 2,4 milijona evrov s pripadajočimi obrestmi.
V drugem delu dogovora gre za umik zastavnih pravic na del rednih delnic Adrie Airways Tehnika, ki jih bo od Adrie odkupila Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP), s čimer bodo prevozniku zagotovili pet milijonov evrov svežih likvidnostnih sredstev.