Ko še ni bilo računalnikov in pametnih telefonov, so prodajniki svoje koledarje in rokovnike čuvali, kot bi imeli pri sebi zlato. Seveda, saj so z njihovo pomočjo načrtovali sestanke, klice in druge aktivnosti s strankami. Princip je danes isti, le da je ob poplavi informacij delo veliko lažje in prodaja uspešnejša, če si pomagamo s sodobnimi tehnologijami. Sodoben koledar oziroma urnik za poslovno rabo mora biti uporaben na računalnikih, tablicah in pametnih telefonih ter povezan z ostalimi prodajnimi informacijami.
1. Urnik naj omogoča celovit pregled nad delovnim procesom
Za uspešno izvedbo prodajnega procesa je ključno, da se na koledarju prikazujejo vse prodajne aktivnosti. Nujno izberite takšnega, na katerega boste lahko beležili različne vrste aktivnosti: sestanke, naloge, klice … Le tako boste vedno natančno vedeli, katere so prioritete določenega delovnega dne.
Zelo koristno je, da koledar deluje znotraj sistema za CRM, kjer je najtesneje povezan s prodajnim procesom. Vsaka prodaja se prične s priložnostjo ali povpraševanjem, sledijo pa različne prodajne aktivnosti, kot so prodajni klici, opravki, sestanki, follow-up sporočila ipd.
V dobrem sistemu za CRM lahko določene korake prodajnega procesa tudi avtomatizirate (npr. avtomatsko kreiran opomnik po poslani ponudbi).
2. Za načrtovanje internih sestankov uporabljajte skupne urnike
Če vi in vaši sodelavci še ne uporabljate skupnih urnikov, je skrajni čas, da se modernizirate. Vsako podjetje veliko časa porablja za iskanje prostih terminov za interne sestanke: tako za redne tedenske ali mesečne kot za vse ostale sestanke, ki so del tekočih projektov.
Ko v podjetju uporabljate skupne koledarje, lahko zelo enostavno preverite proste termine sodelavcev in rezervirate termin za skupni sestanek. To predstavlja čisti prihranek, ki se odraža v tem, da lahko več časa namenite dejanski prodaji.
3. Sestanke s strankami organizirajte za en teden vnaprej
Prodajne sestanke je najbolje organizirati za en teden vnaprej. S tem se prisilite, da sproti načrtujete vsak naslednji teden in si razporedite čas, ko boste na poti in ko boste v pisarni.
To bo vplivalo na vaš prodajni fokus, saj boste že v petek precej natančno poznali potek naslednjega tedna. Lažje boste usklajevali različne interne in druge prodajne sestanke in aktivnosti, kar se bo odražalo v boljši učinkovitosti vas in vaših sodelavcev.
4. Urnik naj vam pomaga tudi pri izvedbi nalog in prodajnih klicev
Vsem, ki delamo v prodaji, se pogosto zgodi, da nam potencialna stranka reče, naj jo kontaktiramo čez 14 dni ali čez 2 meseca. Da bomo lahko izpolnili svojo obljubo, si moramo takšno aktivnost zabeležiti v koledar in si morda nastaviti še opomnik. V nasprotnem primeru obstaja velika verjetnost, da obljube ne bomo izpolnili, saj se nam bodo prioritete v tistem tednu spremenile.
Prav tako je pomembno, da se navadite na organizator dodajati tudi naloge – ki so povezane s prodajo ali pa tudi ne. S tem, ko pri uporabi koledarja za organiziranje sestankov dodate še načrtovanje prodajnih klicev in nalog, boste dvignili svojo osebno organiziranost na višjo raven.
Tu si lahko ogledate posnetek spletnega seminarja na temo Delo z organizatorjem (koledarjem) v Intrixu.
Primer učinkovitega koledarja in vse druge funkcionalnosti sistema Intrix CRM lahko kadarkoli brezplačno preizkusite.