V občini Bohinj imajo iz leta v leto več turističnega obiska. Po eni strani to prinaša veliko pozitivnih učinkov za lokalno skupnost in širše, po drugi strani pa zaradi vse večjih obremenitev prihaja do težav, ki zahtevajo rešitve in ustrezno upravljanje. Nenazadnje je območje Bohinjskega jezera ena osrednjih znamenitosti Triglavskega narodnega parka. Vplivi človeka nanj pa se kažejo že sedaj; čeprav je Bohinjsko jezero ledeniškega nastanka, je prejšnje poletje voda dosegla rekordno temperaturo več kot 26 °C. Do tega poletja je za najvišjo izmerjeno temperaturo veljalo 24,6 °C, ki so jo izmerili leta 2003.
Med drugim so leta 2021 v sklopu Strategije trajnostnega razvoja območja Bohinjskega jezerana prepovedali uporabo večjih kopalnih pripomočkov iz umetnih mas, kot so napihljive blazine, plavajoči gradovi, flamingi in podobno.
Odločitev so takrat pojasnili z besedami, da tovrstni pripomočki poleg tveganja za prenos tujerodnih vrst z rušenjem vizualne estetske komponente negativno vplivajo na doživljanje jezera.
S podobnimi razlogi odslej ob cerkvi sv. Janeza in ob mostu ni več dovoljeno zadrževanje v kopalkah. Na obali jezera je prepovedano tudi glasno predvajanje glasbe, ki prav tako niža raven doživljanja naravnega območja. Prepoved sicer ne velja za prireditve in gostinske lokale. Takrat pa so prepovedali tudi kolesarjenje na severni obali jezera.
Prav tako se je na območju Bohinjskega jezera treba držati določenih pravil, ki so namenjena ohranjanju narave. Voda v jezeru se namreč obnovi le trikrat na leto. Kopalni območji sta na območju Fužinski zaliv in Ukanc, kopalcev pa ne manjka niti na preostalih delih jezera. Odlok o javnem redu in miru v občini Bohinj prepoveduje tudi kopanje živali na območju omenjenih kopališčih, medtem ko se povsod drugod ob upoštevanju Zakona o Triglavskem narodnem parku, ki določa, da morajo biti psi na povodcu, psi lahko kopajo.
Te novosti se obetajo
Ena izmed najbolj perečih tematik v Bohinju je zagotovo promet. Občina Bohinj že več let sledi zastavljeni strategiji umirjanja prometa, katere del je tudi postopno ukinjanje parkirnih mest ob jezeru. Letos so šli korak dlje in postavili nov Akcijski načrt za urejanje prometa do leta 2023, ki je trenutno v javni obravnavi.
Prav tako je v načrtu ureditev novih parkirišč na bolj oddaljenih mestih od jezera, kot sta Soteska in Nomanj, ter povečanje površin, namenjenih pešcem in kolesarjem. Med drugim načrtujejo še odmik ceste od jezera na območju Pod Skalco, ukinitev tamkajšnjih parkirišč in zmanjšanje parkirnih mest na območju pri slapu Savica.
Redarji imajo veliko dela
Tako kot na Bledu, kjer bodo letos začeli z gradnjo južne razbremenilne ceste, ki bo tranzicijski promet proti Bohinju speljala proč od Blejskega jezera in proč od centra Bleda, se tudi v Bohinju na področju prometa obetajo spremembe.
Ne manjka niti kršitev zaradi napačnega parkiranja in vožnje v Bohinju. Prav nasprotno; četudi so globe zaradi napačnega parkiranja in vožnje v primerjavi s preostalim delom Slovenije tam strožje, kršitve s strani obiskovalcev naraščajo. Kot nam povedo na Medobčinskem inšpektoratu in redarstvu občin Bled, Bohinj in Železniki (MIR), so v lanskem letu v omenjenih občinah evidentirali 13621 kršitev, kar je za 8,45 % več kot leta 2021.
Globa za parkiranje vozil izven urejenih parkirišč na vaških, poljskih in gozdnih poteh, javnih zelenih površinah in gozdnih površinah ter kmetijskih zemljiščih v Bohinju znaša 200 evrov. 80 evrov pa znaša globa za tiste, ki uporabljajo parkirišče brez ustreznega plačila parkirnine.
Na račune občin ustanoviteljic MIR je bilo v letu 2022 tako nakazanih za skupno 462.396,88 evrov glob, od tega 266.680,40 evrov Občini Bled, 164.790,58 Občini Bohinj in 30.925,90 Občini Železniki.
Ena temeljnih nalog občinskega redarstva je skrb za varen in neoviran promet na javnih prometnih površinah v naseljih ter na občinskih cestah izven naselij, kar je posebej v poletnih mesecih ključno. Občinski redarji so večino svojega dela opravili v okviru nadziranja t. i. mirujočega prometa, pri čemer so evidentirali 7287 prekrškov, kar je 7,1 odstotkov več glede na leto 2021. Pri tem so redarji največ pozornosti namenili nadzoru plačevanja parkirnine ter tistim nepravilno parkiranim vozilom, ki so ovirala in ogrožala ostale udeležence v cestnem prometu ali povzročala škodo v naravnem okolju, nam pojasnijo na MIR.
Parkiranje v Bohinju je dovoljeno le na označenih parkiriščih na začetku in na koncu jezera pri Ukancu. Parkiranje je plačljivo in tik ob jezeru stane 3 evre na uro, v Ribčevem lazu lahko parkirate za 10 evrov na dan in se do jezera odpravite z brezplačnim javnim prevozom.
Po njihovih besedah je bilo zaradi pozitivnih izkušenj zadnjih let okrepljeno preventivno delovanje na področjih preprečevanja nedovoljenega kampiranja, nezakonitega pisanja po objektih in uničevanja občinske infrastrukture ter nedostojnega vedenja na javnem kraju.
Le en izhod ostane-če dvignejo cene,bodo tuji turisti raje odšli v Italijo in Avstrijo,kjer je ponudba boljša za nižje cene,torej …
Itak smo turisti nezaželeni na Bledu. Najbolje, da jim kar nakažemo sredstva na blejski in bohinjski proračun, ker smo misli …
Zmaga pa tale stavek: '...z rušenjem vizualne estetske komponente negativno vplivajo na doživljanje jezera.'