Dubrovniško letališče letos podira vse rekorde, od začetka leta so prepeljali 22 odstotkov več potnikov, v posezoni pričakujejo še večjo rast. Dobre rezultate pa letos dosegajo tudi na ljubljanskem letališču.
"V obdobju od januarja do konca julija 2024 smo zabeležili več kot 812.000 potnikov, kar predstavlja 18,6-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani," pravijo v družbi Fraport.
Predviden potniški promet za leto 2024 je približno 1,4 milijona potnikov, ki bo mogoč s ponudbo 22 rednih letalskih družb, ki opravljajo lete na 25 destinacij.
Do konca letošnjega leta v Fraportu predvidevajo 92-odstotno obnovitev prometa izpred pandemije glede na število potnikov, se pa zavedajo, da so trajno izgubili funkcijo balkanskega vozlišča – na teh trgih so se namreč v vmesnem času vzpostavile neposredne povezave. "V letu 2019 je to predstavljalo 200.000 transfernih potnikov, ki pa nikoli niso stopili na slovenska tla," dodajajo.
Boljša skupna povezljivost
Poleg izboljšanja prometa se je po njihovih besedah bistveno izboljšala tudi povezljivost. "V zadnjih dveh letih smo dodali osem novih destinacij, in sicer Atene, Helsinke, Skopje, Luksemburg, Prištino, Rigo, Kopenhagen in Madrid," naštejejo v Fraportu.
V primerjavi z lanskim junijem se je skupna povezljivost letališča povečala za 6 odstotkov, neposredna povezljivost pa za 16 odstotkov, kaže poročilo o letalski povezljivosti organizacije ACI Europe za leto 2024.
"V Fraportu Slovenija smo ponosni na občutno povečanje letalskih povezav ter na zdravo in stabilno rast prometa, ki jo beležimo v zadnjih letih," poudarjajo.
Porast potnikov iz Azije
Kot pojasnjujejo, največ potnikov prihaja iz držav, kamor imajo vzpostavljene redne povezave, ključne so Nemčija (Frankfurt in München), Turčija (Carigrad), Velika Britanija (London), Švica (Zürich) in Srbija (Beograd). Med potniki, ki pripotujejo k njim preko letalskih vozlišč, pa opažajo porast potnikov iz Azije (Kitajska, Južna Koreja, Japonska itd.) in predvsem ZDA.
In kakšne so letošnje novosti? V sklopu zimskega voznega reda 2024/2025, ki stopi v veljavo konec oktobra, bo prevoznik Lufthansa nudil večjo frekvenco letov v München (trenutno 7, pozimi 10), prevoznik Swiss pa bo frekvenco letov v Zürich povečal z 11 na 14. "Povečanje števila letov v Zürich tako na primer prinaša tudi vsakodnevne zgodnje jutranje lete, ki bodo koristili potnikom z zagotavljanjem bolj prilagodljivih in učinkovitih potovalnih povezav, hkrati pa bodo pripomogli tudi k povezljivosti našega letališča," verjamejo v Fraportu.
Za druge konkretne informacije pa je po njihovem mnenju še prezgodaj, saj številnih uradnih najav prevoznikov še niso prejeli.
"Slovenija ima eno najslabših letalskih povezljivosti v Evropi"
Da imajo dobre letalske povezave vsekakor velik vpliv na obiskanost destinacije, menijo tudi v družbi Sava Turizem – a pravijo, da ima Slovenija "eno najslabših letalskih povezljivosti v Evropi, kar ugotavlja v najnovejši raziskavi tudi mednarodno združenje letališč ACI Europe, predvsem pri neposrednih povezavah".
Največ gostov, ki v Slovenijo prispejo z letalom, v njihovi skupini beležijo na Bledu. "Tam je delež avio gostov največji, tudi do 60 odstotkov, s tem da pridejo tudi iz ostalih bližnjih letališč okrog Slovenije," pojasnjujejo.
Na njihovih ostalih destinacijah pa prevladujejo gostje, ki prihajajo na počitnice z avtomobili oziroma avtobusi.
Kaj bi pripomoglo k temu, da bi lahko v Slovenijo prispelo še več gostov?
"Želeli bi si letalskih prevoznikov, ki ostanejo dalj časa (celo leto ali dve) in ne samo par mesecev, povečati neposredno povezljivost ne le z dodajanjem novih destinacij, temveč tudi z dodajanjem frekvenc že obstoječim destinacijam, razvoj javne železniške infrastrukture in povezljivost ter razvoj cestne infrastrukture in ureditev kaosa na avtocestah; reševanje problema zastojev, ki podaljšujejo potovalni čas …" naštevajo v Sava Turizem.
TGZS: Nujna je tudi izgradnja mreže hitrih železnic
Slovenski turizem je sicer že leta 2022 - med prvimi v Evropi - dosegel predcovidni obseg poslovanja. A eden izmed segmentov turizma, ki najbolj zaostaja za predkriznim letom 2019, je letalski promet oziroma število prepeljanih potnikov na ljubljanskem letališču, poudarja Fedja Pobegajlo, direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije (TGZS). "Zmerna rast slednjega je pozitivna, seveda pa si ponudniki želijo večjega obsega frekventnih povezav s turistično zanimivimi destinacijami," pojasnjuje.
Prav tako je TGZS na Ministrstvo za infrastrukturo že naslovila vprašanje projektov in izgradnje mreže hitrih železnic, ki je po njihovih besedah ključna za razvoj turizma v bodoče, še posebej zaradi izrazite mednarodne strukture gostov, ki obiskujejo Slovenijo.
Nove povezave promovira tudi Slovenska turistična organizacija
Da z večanjem števila letalskih poletov in letalskih povezav z različnih trgov postaja turistična destinacija vse bolj dostopna in s tem tudi vse bolj privlačna, se strinjajo tudi na Slovenski turistični organizaciji (STO).
Slednje velja tudi za Slovenijo, zato STO v svojih tržnih in promocijskih aktivnostih ob odprtju novih in intenziviranju že obstoječih letalskih povezav podpira le te z različnimi tržno-komunikacijskimi aktivnostmi, kot je izvedba t. i. workshopov (delovnih srečanj med slovenskimi turističnimi ponudniki in zainteresiranim tujim povpraševanjem), z oglaševalskimi in komunikacijskimi aktivnostmi na emitivnem trgu, kjer je vzpostavljena nova oziroma dodatna letalska linija, obveščanjem široke in strokovne ter medijske javnosti o novovzpostavljenih letalskih linijah, vključitvijo informacij o novih linijah v promocijske aktivnosti doma in v tujini, izvedbo intenzivnih komunikacijskih aktivnosti in drugimi tržno-komunikacijskimi aktivnostmi, še pravijo.
In to zato, ker se je ves čas politika ukvarjala zgolj sama s sabo..To, da nimamo lastnega prevoznika in letal …
Žurnal, ali res ne gre brez južnjakov? Pizda vas dobro plačujejo za stalno reklamiranje.
Vsi bi na Bled in Portorož. Ne gre. Potrebno je aktivirati zaspano mariborsko letališče in s tem postati država z …