Sploh vožnja po ovinkastih, regionalnih cestah zna biti naporna in počasna, ena takšnih je tudi cesta do Kočevja. Zato se se mnogi, ki se s tega konca Slovenije vsak dan vozijo na delo v prestolnico, pred štirimi meseci razveselili novice, da bo po več kot pol stoletja sem znova vozil vlak. Še dodatno pa tamkajšnje prebivalce za to, da izberejo vlak kot prevozno sredstvo do službe in nazaj domov, navdušuje to, da so do 15. maja vozovnice na voljo po polovičnih cenah.
Na relaciji Kočevje-Ljubljana tako povpraševanje iz tedna v teden raste. Potniki so občini Kočevje celo izrazili željo pogostejših voženj vlaka na omenjeni trasi, kar so iz občine posredovali tudi pristojnemu ministrsvu. Iz Slovenskih železnic so povedali, da je sicer vozni red težko spremeniti, a se z julijem ta vseeno spremeni, in sicer ga bodo nekoliko razširili.
Vožnja z avtom mnogim predstavlja stres
Čeprav je nekaj voznikov, ki radi vozijo, se v avtu sprostijo ob glasbi ali zvočni knjigi, za večino predstavlja vožnja dodaten stres. Na cesti mora biti voznik ves čas pozoren na malenkosti. Pešci, kolesarji, motoristi, rdeče luči, prehitra vozila, to vse so dejavniki, ki vozniku dvigujejo raven stresa. Pri mladih se stres spremeni v agresijo, starejši pa zgubljajo željo po vožnji.
Nasprotje so dolge, ravne, poznane ceste, ki voznika počasi uspavajo, saj je tudi okolje dolgočasno. Obe vrsti vožnje znižata voznikovo pozornost, kar lahko privede do tragičnih posledic.
Umirjena vožnja
Odlična rešitev za vsakodnevno vožnjo v službo in domov je vlak. Vožnja je umirjena, na sedežih se lahko udobno namestimo, poslušamo glasbo, beremo knjige, gledamo filme itd. Stresa je veliko manj oziroma ga skorajda ni, saj ni treba paziti na promet okoli nas, izognemo se prometni gneči, prav tako pa je vožnja na dolgi rok cenovno ugodnejša, sploh če jo primerjamo z lastništvom in vzdrževanjem jeklenih konjičkov.
Manj izpustov CO2
Poglejmo, zakaj je izbira vlaka namesto avta pametna odločitev. Vlaki so bolj varni in okolju prijazni kot osebni avtomobil. Cestni promet ustvari kar 71,80 % izpustov CO2, letalski promet 13,20 %, vodni promet 14,10 %, železniški promet pa samo 0,40 % celotnih izpustov. Železniški promet je zato izjemno trajnosten. Z izbiro tega transporta vplivamo na zmanjšanje negativnih vplivov na okolje, poleg toplogrednih plinov, ki povzročajo globalno segrevanje in onesnaževanje zraka.
Po koncu zaprtja znova večji naval
Trenutno na število udeležencev železniškega prometa vpliva covid-19, delo od doma, zaostreni ukrepi, vendar Slovenske železnice pričakujejo, da se bo takrat, ko se bodo ukrepi znova nekoliko sprostili in se bodo ljudje spet vračali v službe, število dnevnih vozačev iz jugovzhodnega dela Slovenije spet povečalo.
Pred vožnjo preverite tudi dolžino in morebitne postanke vlaka, saj lahko z bolj direktno linijo do vaše končne destinacije prihranite čas.
Kdaj? Med 15. marcem in 15. majem 2021. Zaradi celovite prenove vzhodne cevi predora Golovec (Ljubljana) je cesta zaprta, zato je vlak v tem času ne samo finančno, temveč tudi časovno dobra izbira.
Več si lahko preberete tukaj.