Tako bo s turizmom po koncu epidemije

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Spremenilo se bo vedenje turistov in njihove vrednote, prednost bodo dajali personaliziranim doživetjem. Poleg tega se bodo izogibali velikim množicam in izbirali destinacije, kjer se bodo počutili varno.
Oglej si celoten članek

Okrevanje v turizmu bo trajalo tudi po koncu epidemije

Turizem je zagotovo ena izmed panog, ki bo zaradi krize utrpela največjo škodo. Da s širitvijo koronavirusa doživlja najbolj intenzivno in najglobljo krizo od osamosvojitve, potrdijo tudi na Slovenski turistični organizaciji (STO). Potovanja so se čez noč ustavila, ponudniki pa zaprli vrata.

Drugi so se oprli na državno pomoč v krizi – Fedja Pobegajlo, direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije (TGZS), potrdi, da turistični ponudniki trenutno v zelo veliki meri uporabljajo možnost čakanja na delo doma s financiranjem države.

Ukrep v TGZS pozdravljajo, saj da v veliki meri preprečuje odpuščanje zaposlenih, a menijo, da bo potreben še dlje kot do konca epidemije: "Ker ponovni zagon turizma ne bo trenuten, ampak bo okrevanje po naših ocenah dolgotrajno, je zelo pomembno, da bo možnost čakanja na delo ostala tudi po odprtju turističnih kapacitet."

Turistična podjetja morajo ohraniti čim večje število zaposlenih

"Slovenija bo med tistimi destinacijami, ki bodo čutile velik negativni vpliv, po ocenah bo upad povpraševanja okoli 60 odstotkov," pravijo na STO in dodajo, da bo prisoten upad investicij, okrevanje pa bo dolgotrajno, zagotovo nekaj let.

Foto: Jošt Gantar/Turizem Bled Bled in kolesarji Na dejanski upad pa bo vplival tudi čas zajezitve virusa in obvladovanje kriznih razmer. Vlada je nekaj ukrepov za podporo podjetjem že sprejela, določeni ukrepi, tudi za področje turizma, pa se še pripravljajo.

V STO sicer verjamejo, da se bo tudi ta kriza končala, turizem bo okreval, ljudje pa bodo ponovno začeli potovati. "Na poti v okrevanje pa je pomembno, da turistična podjetja preživijo, ohranijo čim večje število zaposlenih in začnejo ponovno poslovati," pojasnjujejo. In priprava na čas, ko bodo podjetja ponovno poslovala, mora po njihovem mnenju potekati "že danes in z upoštevanjem spremenjenih pogojev, v katerih bodo turistična podjetja poslovala".

Ne bomo se vrnili v ustaljene tirnice

Prepričani pa so, da bo turizem po koronavirusu drugačen, kot smo ga poznali pred krizo. Kaj se bo spremenilo? "Pomembno se bo spremenilo nakupno vedenje turistov in njihove vrednote, turisti bodo prednost dajali personaliziranim doživetjem. Še pomembnejše kot do zdaj bo zagotavljanje varnosti in zdravja na potovanjih," napovedujejo v STO.

Pričakujejo, da bo pripravljenost za potovanje večja pri mladih, družinah, ljubiteljih aktivnega oddiha v naravi, poslovnih turistih.

"Potrošniki se bodo ogibali velikim množicam, potovanjem v velikih skupinah, izbirali bodo potovanja, kjer se bodo počutili varno. Pričakuje se rast povpraševanja oddiha v naravi, kot sta pohodništvo in kolesarjenje. Še večji pomen kot do sedaj bo v ponudbi, še posebej gastronomiji, imelo lokalno in sezonsko. Trendi kažejo, da bo na pomenu pridobila usmerjenost v trajnostni razvoj. Ključnega pomena bo digitalizacija," prihodnost turizma napovedujejo v Slovenski turistični organizaciji.

Vse našteto pa je za nas dobro, saj gre za trende, ki jih slovenski turizem že vrsto let upošteva pri razvoju in promociji – zdaj pa ti postajajo le še bolj izraziti in pomembni.

Ponudniki se bodo morali hitro prilagoditi novim razmeram

Velikega pomena za učinkovit nastop slovenskega turizma na globalnem turističnem zemljevidu po krizi bo po mnenju STO zagotavljanje konkurenčne turistične ponudbe višje kakovosti, ki zagotavlja personalizirana butična doživetja. Zato nadaljujejo s projekti povečanja dodane vrednosti v slovenskem turizmu, kot so Zelena shema slovenskega turizma, Slovenia Unique Experiences oz. 5-zvezdična doživetja ter pozivi Sejalec in Snovalec.

Na kaj se bodo torej morali opirati ponudniki? "Pomembno je, da poznajo spremenjeno nakupno vedenje turistov, prevetrijo in na novo opredelijo ciljne skupine in trge ter novim pogojem prilagodijo svojo ponudbo in tržno-promocijske aktivnosti," poudarijo v STO.

Računajo na Slovence

Pričakujejo, da bodo Slovenci vsaj na začetku več potovali doma ali v bližnje destinacije. "Na to kažejo izkušnje iz obdobij po prejšnjih krizah, negotovost počitnic v nekaterih državah, možnost omejitev potovanj v druge države ter dejstvo, da bo za ponovno vzpostavitev celovitega delovanja potovalnega sveta, kot smo mu bili priča pred krizo, potreben določen čas (npr. poletov letalskih družb, odprtja vseh nastanitvenih kapacitet, atrakcij, restavracij in drugih turističnih ponudnikov v drugih državah)," pojasnjujejo.

Poleg tega menijo, da bo trenutna kriza imela "težje gospodarske posledice, kot smo jim bili priča pri dosedanjih krizah", kar bo vplivalo tudi na kupno moč gospodinjstev in njihovo potrošnjo. Prav zato bodo po njihovem mnenju turisti po odpravi omejitev v začetku potovali v bližnje destinacije, ki jim bodo dajali prednost tudi zaradi varnosti.

Na STO se tako skupaj s slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi deležniki pripravljajo na bolj intenzivno promocijo na domačem trgu, v pripravi je že tržno-komunikacijska kampanja za domačega gosta za spodbujanje počitnikovanja doma.

"Z njo bomo Slovence povabili, da letos v večji meri dopustujejo doma in pomagajo slovenskemu turizmu, s tem pa tudi drugim panogam; nenazadnje je turizem ena najbolj multiplikativnih dejavnosti z vplivom na številne druge panoge (npr. proizvodnjo hrane, transport)," pojasnjujejo na STO.

Lokalno in naravno

Podobno meni tudi Pobegajlo, ki napoveduje, da se bodo po "ponovnem zagonu panoge, ki si ga ves slovenski turizem želi čim prej (ob podpori ukrepom za zajezitev okužb), turistične družbe, destinacije in nacionalne organizacije v prvi vrsti usmerile na domači turizem".

V času Covid-19 Turistično oblegani kraji kot jih še niste videli

Po njegovem mnenju bo največji poudarek na pristnem doživljanju naravnega, zdravega in zelenega okolja. "Lokalna kulinarika, obisk naravnih in kulturnih znamenitosti brez pretirane gneče – to bo po našem mnenju tudi usmeritev pri nadaljnjem nagovarjanju tujih gostov, sprva iz sosednjih držav, upamo pa, da čim prej tudi širše," pojasnjuje Pobegajlo, ki dodaja, da je ponovno odprtje turističnih kapacitet odvisno od odloka s strani vlade, hitrost zagona pa od odprtja mej in stanja v sosednjih državah.

Projekt "Sanjarjenje o Sloveniji"

Foto: Saša Despot Piran So pa na STO komunikacijo zaradi koronavirusa morali prilagoditi situaciji in nadgraditi. Ta zdaj poteka po družbenih omrežjih in temelji na spodbujanju slovenskih sledilcev, naj ostajajo doma in, kot pravijo, povabilu k inspiraciji in sanjarjenju o Sloveniji ter načrtovanju obiska v prihodnosti.

"Med drugim objavljamo informativne, inspirativne vsebine in sledilce vabimo, da si s pomočjo spletnega načrtovalca poti ustvarijo itinerarij po svoji meri za obisk Slovenije po odpravi omejitev. Pripravljamo tudi objave s sprehodi po virtualnih razstavah in muzejih ter spodbujanje ustvarjalnosti tudi v domačem okolju. Navdihujoče zgodbe, pozitivne, inovativne, dobrodelne pobude in ideje ponudnikov slovenskega turizma zbiramo in delimo v okviru kampanje #OstaniDoma, s katero bi radi v drugi fazi spodbudili Slovence, da dopustujejo v Sloveniji, kupujejo slovensko hrano, podpirajo domače ponudnike in podjetnike" razložijo, kaj točno si želijo.

Poslovne dogodke bodo nadomeščali webinarji

Prav tako k inspiraciji in sanjarjenju o Sloveniji in načrtovanju obiska naše dežele v prihodnosti spodbujajo tudi tuje sledilce, v okviru kampanje #StayHome #TravelTomorrow.

xxx

V ta namen so okrepili in nadgradili digitalno komuniciranje in komunikacijo z izbranimi tujimi mediji, prilagodili so tudi dinamiko svoje največje komunikacijske kampanje, to je globalne digitalne kampanje z okrepitvijo intenzitete oglaševanja v drugi polovici leta.

Situaciji so prilagodili tudi aktivnosti za tuje poslovne javnosti: "V aprilu začenjamo z webinarji za tuje organizatorje potovanj v osmih državah, ki bodo nadomestili načrtovane poslovne dogodke, številne dogodke na tujih trgih pa prestavili na kasnejše termine."

Izvedli so tudi spremembe javnih razpisov ter povečali sredstva za promocijo za slovenske turistične agencije in organizatorje potovanj.

Svet Huje bo kot v času velike depresije

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.