Ta generacija je za potovanje pripravljena odšteti največ

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
S projektom Glas generacije želimo na Žurnalu24 predstaviti posamezne generacije, predvsem pa želimo povezati generacije in poglobiti njihovo medsebojno razumevanje, izboljšati pretok znanja in pogledov na svet ter zmanjšati razkorak med njimi.
Oglej si celoten članek

Še ne dolgo nazaj je vrhunec poletnih dopustov predstavljalo počitnikovanje v sindikalnih hiškah na slovenski oziroma hrvaški obali. Skupaj s spletom, povečano dostopnostjo zaradi ugodnih letalskih kart in prihodom nizkocenovnih letalskih prevoznikov, pa so se v zadnjih dvajsetih letih potovalne navade Slovencev močno spremenile. Trenutna situacija nas bo sicer popeljala v preteklost, saj bomo glede na pričakovanja ponovno množično dopustovali na Hrvaškem.

Da Slovenci veljamo za potovalen narod, ki rad raziskuje in odkriva nove dežele, ki so zaradi zgoraj omenjenih razlogov sedaj povsem na dlani, ni nobena skrivnost. To velja za prav vse generacije in starostne skupine, te se med seboj razlikujejo le po pričakovanjih in željah, ki jih po besedah predstavnice turistične agencije Palma ni malo: "Slovenski gost je zahteven gost, saj ceni svoj prosti čas in je za počitnice in potovanja pripravljen nameniti več in na svojih počitnicah pričakuje kvaliteto ter udobje na poti."

Foto: Pixsell Turisti na Hrvaškem Če so bila v preteklosti vodena, skupinska potovanja v Slovenji zelo priljubljena, kar pri Nomagu Travel pripisujejo nepoznavanju tujih jezikov in pomanjkanju informacij o destinacijah, so danes v ospredju individualna potovanja.

turistične agencije Ne več Hrvaška, to je nov trend med slovenskimi dopustniki

Foto: Profimedia turistka "Ljudje so se začeli odločati za individualna potovanja, kjer si sami kreirajo pot, tip nastanitve in doživetja na tuji destinaciji. Ljudje iščejo avtentičnost in nove avanture, pa naj si bo to v lastni organizaciji ali v organizaciji potovalnih agencij," povedo pri Nomagu Travel.

Dodajo, da se je v zadnjih letih spremenil tudi način življenja, ko so potovanja postala del življenjskega sloga: "Predvsem mlajše generacije privarčevan denar raje namenijo za kakšno čezoceansko avanturo, kot pa da si kupijo avtomobil ali celo stanovanje. Raziskovanje sveta je postalo tudi orodje, ki ti omogoči, da se malo odklopiš, greš nazaj k naravi in spoznavaš različne kulture ter se nekaj novega naučiš."

Zahteve odvisne od karakterja in od starosti

Kot že omenjeno, vse generacije rade potujejo, razlikujejo se le motivi za potovanja, želje in njihova pričakovanja. Če so pri Nomagu mnenja, da se želje ne razlikujejo toliko zaradi starosti kot zaradi dejstva, koliko sveta je posameznik že prepotoval in kakšne so njegove finančne zmožnosti, pri Palmi opažajo določene potovalne vzorce, ki so za posamezne generacije značilni.

Spoznajmo vse generacije, poslušajmo njihove nasvete in modrosti ter izpostavimo kakšen pogled imajo na svet otroci, mladi, odrasli in starejši. Naj dobi vsaka generacija svoj glas, tudi tiste, ki so običajno spregledane in preslišane. Družbo tvorimo vsi, nihče naj ne bo izključen. Vsak lahko pomembno prispeva k družbi, ne glede na starost. Sledite projeku TUKAJ.

                  G.las generacije

 

"Družine z manjšimi otroki se rade odpravijo na počitnice, kjer je vse prilagojeno otrokom. Med njimi sta priljubljena predvsem Jadran in Mediteran. Mladi pari se radi odločijo za t. i. 'city break' in se z nami odpravijo na raziskovanje priljubljenih evropskih prestopnic ali daljša potovanja, predvsem v zimskem času, ko vsi razmišljamo o toplih deželah. Mladi generaciji pripravljamo tudi individualne ponudbe, kjer se popolnoma prilagodimo njihovim željam. Najbolj aktivna pa je vsekakor 'silver' generacija, kot radi imenujemo goste v zrelejšem obdobju življenja. Ti gostje so izjemno potovalno motivirani in željni novih potovalnih doživetij. To je tudi generacija, ki v svoji mladosti ni imela možnosti potovati, vsaj ne v takšni meri, kot je to mogoče danes," potovalne navade posameznih generacij opišejo pri Palmi.

Foto: Profimedia Romantično potovanje Pri Nomagu Travel pa situacijo vidijo nekoliko drugače: "Zahteve so bolj odvisne od karakterja vsakega posameznika kot od njegovih letNekateri mladi se bodo podali na potep čisto brez denarja in spali v poceni hostlih ali pri prijateljih, drugi pa raje odidejo v Dubaj ali na Maldive. Nekatere družine si dajo čez rame nahrbtnik in skupaj z otroki odkrivajo svet zelo ugodno, medtem ko imajo nekatere raje razkošnejše počitnice."

Največ so za potovanja pripravljeni odšteti ...

Ne le po izbiri destinacij in pričakovanjih, potovalno vzorci se med generacijami razlikujejo tudi v ceni, ki so jo za potovanja pripravljeni plačati.

Foto: Shutterstock Družina na dopustu Čeprav pri Palmi povedo, da je to v prvi vrsti odvisno od posameznikov in njihovega načina potovanja, največ denarja za počitnice namenijo družine z otroki, sledi jim pa "srednja in še vedo aktivna, zrelejša generacija".

Podobno opažajo tudi pri Nomagu, kjer izdajo, da so za potovanja najglobje v žep pripravljeni seči potniki nad 35 let. 

Mladim najbolj diši Azija

Katere pa so tiste destinacije, ki so za posamezne generacije v zadnjem času najbolj zanimive?

"Veliko družin z otroki izbira predvsem udobne počitnice, kjer imajo otroci kaj za početi, je organizirana prehrana in zabava ali pa so to tematska potovanja, kjer pridejo na svoj račun eni in drugi. Mladi popotniki izbirajo daljša potovanja, povezana s številni aktivnostmi in pa dežele, ki so cenovno ugodne. Potem pa imamo tukaj generacijo t. i. aktivnih popotnikov, ki poleg klasičnih počitniških destinacij iščejo predvsem organizirana vsebinska potovanja. V zadnjem obdobju je trend potovanj in raziskovanj namenjen turistično manj obleganim deželam, iskanju pristnosti in stiku z drugačnimi kulturami," izdajo pri Palmi.

Tudi naš biser Top deset za romantike in avanturiste

Foto: Svet križarjenj Tajska Medtem ko so pri Nomagu Travel bolj specifični in omenijo, da je izbira destinacije odvisna tudi od trenutnih trendov in popotnikovega seznama želja: "Mladi se radi odločajo za Azijo, ki je zelo ugodna in jim ponuja toplo vreme, odlično hrano in zanimivo kulturo. Zaposleni, ki si lahko privoščijo malo več, se odločajo zelo različno, od Združenih držav Amerike do Južne Amerike, Avstralije in Japonske. Malo starejši popotniki pa si svoje potepe spet kreirajo drugače."

Vseslovenska akcija Projekt Glas generacije za povezovanje in proti osamljenosti

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.