Še ne dolgo nazaj je vrhunec poletnih dopustov predstavljalo počitnikovanje v sindikalnih hiškah na slovenski oziroma hrvaški obali. Skupaj s spletom, povečano dostopnostjo zaradi ugodnih letalskih kart in prihodom nizkocenovnih letalskih prevoznikov, pa so se v zadnjih dvajsetih letih potovalne navade Slovencev močno spremenile. Trenutna situacija nas bo sicer popeljala v preteklost, saj bomo glede na pričakovanja ponovno množično dopustovali na Hrvaškem.
Da Slovenci veljamo za potovalen narod, ki rad raziskuje in odkriva nove dežele, ki so zaradi zgoraj omenjenih razlogov sedaj povsem na dlani, ni nobena skrivnost. To velja za prav vse generacije in starostne skupine, te se med seboj razlikujejo le po pričakovanjih in željah, ki jih po besedah predstavnice turistične agencije Palma ni malo: "Slovenski gost je zahteven gost, saj ceni svoj prosti čas in je za počitnice in potovanja pripravljen nameniti več in na svojih počitnicah pričakuje kvaliteto ter udobje na poti."
Dodajo, da se je v zadnjih letih spremenil tudi način življenja, ko so potovanja postala del življenjskega sloga: "Predvsem mlajše generacije privarčevan denar raje namenijo za kakšno čezoceansko avanturo, kot pa da si kupijo avtomobil ali celo stanovanje. Raziskovanje sveta je postalo tudi orodje, ki ti omogoči, da se malo odklopiš, greš nazaj k naravi in spoznavaš različne kulture ter se nekaj novega naučiš."
Zahteve odvisne od karakterja in od starosti
Kot že omenjeno, vse generacije rade potujejo, razlikujejo se le motivi za potovanja, želje in njihova pričakovanja. Če so pri Nomagu mnenja, da se želje ne razlikujejo toliko zaradi starosti kot zaradi dejstva, koliko sveta je posameznik že prepotoval in kakšne so njegove finančne zmožnosti, pri Palmi opažajo določene potovalne vzorce, ki so za posamezne generacije značilni.
Spoznajmo vse generacije, poslušajmo njihove nasvete in modrosti ter izpostavimo kakšen pogled imajo na svet otroci, mladi, odrasli in starejši. Naj dobi vsaka generacija svoj glas, tudi tiste, ki so običajno spregledane in preslišane. Družbo tvorimo vsi, nihče naj ne bo izključen. Vsak lahko pomembno prispeva k družbi, ne glede na starost. Sledite projeku TUKAJ.
G.las generacije
"Družine z manjšimi otroki se rade odpravijo na počitnice, kjer je vse prilagojeno otrokom. Med njimi sta priljubljena predvsem Jadran in Mediteran. Mladi pari se radi odločijo za t. i. 'city break' in se z nami odpravijo na raziskovanje priljubljenih evropskih prestopnic ali daljša potovanja, predvsem v zimskem času, ko vsi razmišljamo o toplih deželah. Mladi generaciji pripravljamo tudi individualne ponudbe, kjer se popolnoma prilagodimo njihovim željam. Najbolj aktivna pa je vsekakor 'silver' generacija, kot radi imenujemo goste v zrelejšem obdobju življenja. Ti gostje so izjemno potovalno motivirani in željni novih potovalnih doživetij. To je tudi generacija, ki v svoji mladosti ni imela možnosti potovati, vsaj ne v takšni meri, kot je to mogoče danes," potovalne navade posameznih generacij opišejo pri Palmi.
Največ so za potovanja pripravljeni odšteti ...
Ne le po izbiri destinacij in pričakovanjih, potovalno vzorci se med generacijami razlikujejo tudi v ceni, ki so jo za potovanja pripravljeni plačati.
Podobno opažajo tudi pri Nomagu, kjer izdajo, da so za potovanja najglobje v žep pripravljeni seči potniki nad 35 let.
Mladim najbolj diši Azija
Katere pa so tiste destinacije, ki so za posamezne generacije v zadnjem času najbolj zanimive?
"Veliko družin z otroki izbira predvsem udobne počitnice, kjer imajo otroci kaj za početi, je organizirana prehrana in zabava ali pa so to tematska potovanja, kjer pridejo na svoj račun eni in drugi. Mladi popotniki izbirajo daljša potovanja, povezana s številni aktivnostmi in pa dežele, ki so cenovno ugodne. Potem pa imamo tukaj generacijo t. i. aktivnih popotnikov, ki poleg klasičnih počitniških destinacij iščejo predvsem organizirana vsebinska potovanja. V zadnjem obdobju je trend potovanj in raziskovanj namenjen turistično manj obleganim deželam, iskanju pristnosti in stiku z drugačnimi kulturami," izdajo pri Palmi.