Vožnja z vlakom je med najbolj udobnimi in zelenimi načini potovanja, Slovenija pa je dobro povezana s sosednjimi in številnimi drugimi destinacijami, do katerih vodijo poti z lepimi razgledi. To so prepoznali tudi v Guardianu, saj so med najboljše pridobitve železniških povezav uvrstili tudi železnico, ki gre skozi Slovenijo.
Železniški vozni red za leto 2022 je po vsej Evropi začel veljati 12. decembra, vendar železniška podjetja ob zdajšnjih razmerah niso prepričana, ali naj promovirajo inovacije, saj so se nekatere pridobitve v lanskem in letošnjem času časovno zamaknile. Kot dobrodošlo novost so poudarili tudi novo neposredno dnevno linijo Eurocity od Dunaja do Trsta, ki poteka ravno skozi Slovenijo. Obenem se lahko po novem v poletnih mesecih peljemo z nočnimi vlaki iz Bratislave in Dunaja v Split.
V zadnjem letu je predstavljal Dunaj kljub nepredvidljivosti razmer izjemno središče inovacij pri načrtovanju voznih redov, kar naj bi se nadaljevalo tudi leta 2022, s čimer se bo okrepil status avstrijske prestolnice kot najbolj povezanega mesta v Evropi v smislu železniških povezav. Pomemben napredek je bil narejen tudi v Španiji, Italiji in drugod.
Ljubljana – Budimpešta čez Gradec
Iz Ljubljane za Budimpešto že dlje časa vozi direkten vlak Cittadella. Od 12. decembra je tu novost, ki povezuje obe mesti po drugi, manj običajni poti, ki je bolj slikovita in poteka preko avstrijske Štajerske.
Vlak odpelje iz Ljubljane nekaj po 5. uri zjutraj in doseže Budimpešto v 8 urah in 40 minutah. ''Pot teče po dolini Save, preden seka skozi hribovje do Avstrije. Na tem potovanju pričakujte čudovito pokrajino, ki zajema podeželski teren, preko katerega dosežete madžarsko prestolnico v zgodnjih popoldanskih urah,'' so zapisali v Guardianu.
Vozovnic trenutno še ni na voljo, verjetno pa bodo imele ceno od 40 evrov.
Proga Ljubljana–Maribor je sicer zgrajena odsekovno za hitrosti do 160 km/h, v največjem delu pa poteka po geografsko zahtevnejšem območju. Potniški vlaki Slovenskih železnic lahko dosežejo do 200 kilometrov na uro, a trenutna infrastruktura ne omogoča takšnih hitrosti.
To so še nove povezave
Pariz – Dunaj: Trikrat tedensko, ob torkih, petkih in nedeljah, od 14. decembra pelje nočni vlak ÖBB s pariškega Gare de l’Est skozi Salzburg na Dunaj, do katerega se pride v štirinajstih do petnajstih urah. V Pariz se vrača ob ponedeljkih, četrtkih in sobotah. Enosmerna vozovnica stane od 59,90 evrov, sedež v spalnem vagonu pa od 94,90 evrov.
Amsterdam - Zürich: Po enakih cenah se v nekaj manj kot 12 urah lahko zapeljemo z Nightjetom iz Amsterdama po klasični poti doline Rena južno od Kölna. Nadaljnje povezave v Zürichu do alpskih krajev so dobre, z enostavnim prestopom na novo direktno linijo do Bologne, Genove ali Gradca.
Hitri vlak Madrid - Santiago de Compostela: Španija še naprej širi svoje omrežje za visoke hitrosti, pri čemer ne obvešča o odprtju novih prog. Dolg odsek 400 milj dolge poti od Madrida do Galicije se je odprl lansko jesen, ta mesec pa so odprli še 75 milj nove železniške proge, tako da se od 21. decembra čas potovanja od Madrida Chamartina do Santiaga de Compostele skrajša za nadaljnjih 70 minut. Pred desetletjem je to slikovito vznemirljivo potovanje trajalo sedem ur, od 21. decembra pa vlak vozi štirikrat dnevno in doseže destinacijo v manj kot treh urah in pol, za dobrih dvajset evrov.
Hitri vlak Genova – Neapelj: Zasebni operater NTV Italo od tega meseca povezuje ligursko pristanišče z Neapeljom.Edini neposredni dnevni vlak Trenitalia med obema mestoma sledi obalni železnici, NTV Italo pa prečka Milano in se pridruži glavni italijanski poti za visoke hitrosti proti jugu, skozi italijansko podeželje, Firenc in Rima in za pot potrebuje 6 ur in 40 minut.
Zeleni prehod bo prinesel tudi spremembe pri potovanjih
Izvršni podpredsednik evropskega zelenega dogovora Frans Timmermans je v torek ob izdaji predlogov Evropske komisije, ki bodo posodobili prometni sistem EU, dejal: ''Zeleni in digitalni prehod Evrope bo prinesel velike spremembe v naše gibanje. Današnji predlogi postavljajo evropsko mobilnost na pot za trajnostno prihodnost: hitrejše evropske železniške povezave z enostavnejšimi vozovnicami, izboljšana podpora mestom za pravice potnikov, ki bo povečala in izboljšala javni prevozi in infrastrukturo za hojo ter kolesarjenje in čim boljše rešitve za pametno in učinkovito vožnjo.”
Gre za drugi sveženj predlogov za podporo prehodu na čistejši in bolj zelen promet po objavi strategije Komisije za trajnostno in pametno mobilnost decembra 2020.
SŽ, dajte še potem vozni red porihtat, da se bo na vaši strani dalo najti čase odhodov ter cene, če …
Proga Ljubljana–Maribor je sicer zgrajena odsekovno za hitrosti do 160 km/h,... vozijo 60km/h . Od MB do Pragerskega lahko iz …
Novinarji v Sloveniji so kilometri ne milje dajte malo preračunati ne samo od nekoga kopirati .