Popotniki: V teh primerih vam turističnim agencijam ni treba plačati!

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Na Zvezi potrošnikov Slovenije so pred poletno sezono izdali priporočila za popotnike, ki potujejo s turističnimi agencijami.
Oglej si celoten članek

Bližajo se poletne počitnice, ki jih veliko Slovencev izkoristi za spoznavanje bolj oddaljenih krajev in držav. Medtem ko nekateri v tujino odidejo v lastni režiji, drugi to raje naredijo v družbi turističnih agencij. V izogib nenadejanim stroškom na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPK) popotnike opozarjajo, da pred sklenitvijo pogodbe o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih pozorno preberejo splošne pogoje ponudnika storitve.

Foto: Andrej Leban Potovanje po baltskih državah

Na zvezi povedo, da se turistični aranžmaji, ki so jih posamezniki rezervirali oziroma plačali v turistični agenciji, lahko v nekaterih primerih tudi podražijo. Za to pa morajo biti izpolnjeni določeni pogoji:

1.) Najprej mora biti ta možnost določena v pogodbi.

2.) Dodatno pa mora pogodba vsebovati tudi določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene.

3.) Prav tako mora pogodba vsebovati tudi način izračuna spremembe cene.

POLETNA SEZONA Ne samo hrvaške, podražile so se tudi slovenske nastanitve

Cena se prav tako ne sme povišati iz kateregakoli vzroka, ampak so ti omejeni in predpisani z zakonom. Lahko se namreč poviša le kot neposredna posledica spremembe cene prevoza zaradi spremembe cene goriva, zaradi spremembe davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključene v pogodbi, ali zaradi spremembe menjalnega tečaja valute, ki je povezana z določenim paketnim potovanjem.

Foto: Andrej Leban Potovanje po baltskih državah

"Če gre za povišanje cene iz kakšnega drugega razloga, agencije tega stroška ne smejo preložiti na potrošnika. V tem primeru gre za prekršek, za katerega je prepisana globa od 1.500 pa do 5.000 evrov. V tem primeru se je treba obrniti na Tržni inšpektorat," so jasni na Zvezi potrošnikov Slovenije.

 

V primeru, da so vsi pogoji izpolnjeni in če povišanje cene ne presega 8 % dogovorjene cene turističnega paketa, je potrošnik novo ceno paketa dolžan plačati. "Če povišanje presega 8 %, lahko potrošnik, bodisi privoli v predlagano spremembo bodisi odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, ne da bi moral plačati odstopnino, pri čemer pa mu mora podjetje vrniti vsa plačila," pojasnijo na ZPK.

primerjava cen Hrvaška, Grčija, Italija, Ciper: takšna je cena dopusta

Predvsem pa je pomembno, da agencije o podražitvi potrošnika obvestijo na razumljiv in jasen način ter na trajnem nosilcu podatkov (na primer po navadni ali elektronski pošti) vsaj 20 dni pred začetkom potovanja z vključeno obrazložitvijo in izračunom tega povišanja.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.