V Ljubljani je trenutno na voljo 300 električnih skirojev estonskega podjetja Bolt, ki je prisoten v več kot 400 mestih po Evropi in Afriki in ima okoli 100 milijonov uporabnikov. ''Sčasoma bomo število povečevali, predvsem upoštevajoč povpraševanje,'' so napovedali v podjetju Bolt.
Cena vožnje je 20 centov na minuto prvih 12 minut, nato cena pade na 10 centov na minuto. ''Na ta način želimo ljudi spodbuditi k vožnji. Odklepanja skiroja ne bomo zaračunavali. Za predstavo: v povprečju je 10 minut vožnje dovolj, da z električnim skirojem prevozimo nekaj kilometrov razdalje,'' so zagotovili v Boltu, kjer pričakujejo, da bodo navade lokalne skupnosti podobne tistim kot v vsaki drugi evropski prestolnici.
Večina voženj namreč poteka med delavniki, predvsem v jutranjih in popoldanskih konicah. Vožnje se končajo v središču mesta, veliko voženj se konča ali začne v bližini postajališč javnega potniškega prometa. ''Večina voženj je dolgih 3 do 4 kilometre, kar potrjuje, da je mikromobilnost popolno prevozno sredstvo za začetek oz. konec poti, t.i. last mile solution,'' pravijo v Boltu. Z električnimi skiroji je pokrito celotno območje P + R (parkiraj in se pelji z avtobusom).
Boltov električni skiro tehta 17 kilogramov in dosega največjo hitrost 25 kilometrov na uro. Baterija omogoča do 30 kilometrov prevožene razdalje z enim polnjenjem.
Uporaba električnih skirojev se je v zadnjih letih v vseh večjih mestih močno povečala, a se glede njihove uporabe poraja veliko polemik. Zagovorniki menijo, da gre za priročen način prevoza, medtem ko kritiki pravijo, da na ulicah delajo gnečo in so pri visokih hitrostih lahko nevarni. Več prestolnic je glede njihove uporabe že uvedlo nekaj omejitev, kot so na primer njihovo število ali načini uporabe.
V enem letu je podjetje zabeležilo močno rast povpraševanja. Marca letos so našteli za 500 odstotkov več voženj v primerjavi z letom prej. Letos bodo za nadaljnje povečevanje dejavnosti na področju električnih skirojev in električnih koles ter razvoj novih rešitev za povečanje varnosti in izboljšanje uporabniške izkušnje namenili 150 milijonov evrov. Do konca leta nameravajo vozni park povečati na več kot 230.000 električnih skirojev in električnih koles.
Poudarjen pomen varnosti
Boltovi električni skiroji so opremljeni tudi z dodatnimi varnostnimi mehanizmi. Način za začetnike je v aplikaciji ustvarjen za prve uporabe, saj omejuje hitrost vožnje z namenom večje varnosti. Na voljo sta še sistem za preprečevanje vožnje v tandemu in kognitivni test za preprečevanje vožnje pod vplivom alkohola.
Za vožnjo s skiroji sicer veljajo določila Zakona o pravilih cestnega prometa. Ob predstavitvi storitve v Ljubljani so v Boltu izpostavili tudi pomen varnosti in uporabnikov svetovali uporabo čelade. "Z vožnjo začnite počasi, ne vozite pod vplivom alkohola, ne vozite po pločniku, na skiroju naj se vozi le ena oseba," so med drugim nanizali. Priporočena sta tudi odgovorno parkiranje in splošna pozornost pri udeležbi v prometu.
Otroci do 14. leta električnih skirojev sicer ne smejo uporabljati, razen če imajo kolesarsko izkaznico. Vozniki e-skirojev so po zakonodaji izenačeni s kolesarji. Med najpogostejšimi kršitvami se znajde tudi uporaba mobilnih telefonov in slušalk, ki bistveno zmanjšajo vidno in slušno zaznavanje.
Google je za vsak dan spletnega dela od doma plačal od 400 do 800 dolarjev. V prvem mesecu sem od …
Najboljša ponudba ... Google je za vsa spletna dela od doma plačal 638 do 957 dolarjev na dan. Moja mlajša …