Med njimi sta nova vrsta čokolade in več bo dogajanja za otroke, festival pa dobiva tudi okoljevarstveno noto. Čokolado in čokoladne slaščice bo letos na festivalu ponujalo okoli 40 ponudnikov iz Slovenije in tujine.
Kot je na današnji novinarski konferenci v Radovljici povedala direktorica javnega zavoda Turizem in kultura Radovljica Nataša Mikelj, se je festival začel leta 2012 zaradi bogate tradicije čokolade, ki temelji na Gorenjki, sedaj pa so osrednje gonilo festivala manjši, butični slovenski proizvajalci kakovostne čokolade.
Skupaj okoli 40 ponudnikov
Festival čokolade v Radovljici ostaja edini festival, ki nudi izključno čokolado in čokoladne slaščice, skupaj z okoli 40 ponudniki, je izpostavila in dodala, da letos na festival prihajajo trije hrvaški in en italijanski ponudnik čokolade, ostali ponudniki pa so iz Slovenije.
Na festivalu bo ekskluzivno naprodaj tudi pralina Honey bunny, ki ji je strokovna žirija letos prisodila največje število točk. Kot je povedala Valerija Kumar iz čokoladnice Lucifer, so s kompleksno pralino, ki je sestavljena iz slovenskega kostanjevega in akacijevega medu, medenega ganaša, mletih lešnikov in pražene limone, poklanjajo kranjski čebeli.
Festival, znan po celi Sloveniji
Festival čokolade ima za Radovljico velik promocijski učinek. "Po osmih letih ni Slovenca, ki ne bi vedel, da je Festival čokolade doma v Radovljici," je prepričan radovljiški župan Ciril Globočnik, ki je spomnil, da se vsako leto v treh festivalskih dneh zvrsti kar okoli 50.000 obiskovalcev. V času festivala letos že drugo leto zapored v Radovljici zaznavajo tudi porast nočitev in večje število skupinskih prihodov iz Slovenije ter vse več tudi iz tujine.
"Obiskovalci pozivamo, da si vzamejo čas, naj ne hitijo in naj obiščejo vse kotičke," je izpostavila Mikljeva, ki je prepričana, da je tudi večina domačinov naklonjena festivalu. "Festival uživa veliko podporo in vsak prispeva, kolikor le lahko," je poudarila in dodala, da si res želijo, da bi se obiskovalci s festivala, kjer ni vstopnine in parkirnine, plačuje pa se z degustacijskimi kuponi, domov vračali zadovoljni in srečni.
Festival na več lokacijah v središču mesta ponuja doživetje za vso družino. Letos so že uveljavljenim vsebinam dodali še nove, je povedala Blanka Grašič iz zavoda Turizem in kultura Radovljica in med novostmi med drugim navedla kuharske delavnice za otroke, otroško igrišče, adrenalinski spust po vrvi in medeno dogodivščino.
Ena ključnih novosti letošnjega festivala pa je njegova okoljevarstvenega usmerjenost. Organizatorji so pozvali čokoladnice k uporabi razgradljive in povratne embalaže. Na pomoč jim je priskočilo podjetje Skaza, ki je zagotovilo 5000 biorazgradljivih lončkov iz sladkornega trsa. "Zavedamo se, da takšna prireditev ne more miniti brez odpadkov, ampak se želimo konceptu Zero waste čim bolj približati," je povedala Mikljeva.