Kot je v februarju za naš medij napovedal direktor Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji Bruno Bonifačić, je hrvaški turizem na točki preobrazbe. Obetajo se številne spremembe; tako na področju ponudbe kot na področju cen. Prizadevajo si, da bo Hrvaška v naslednjih letih postala luksuzna destinacija, saj se želijo izogniti množičnemu turizmu, ki so mu priča danes. To je predstavništvo Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji tudi potrdilo v sredo, 14. junija 2023, na poslovnem brunchu na temo hrvaškega luksuznega turizma.
"Luksuz je mogoče najlažje definirati kot bivanje turistov v destinacijah in nastanitvenih objektih, ki imajo nadstandardno kakovost svojih storitev. Povedano z računalniškim žargonom – ki nimajo samo kakovostnega hardweara, ampak izredno dober software – torej storitve!" je uvodoma dejal direktor predstavništva Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji.
Naši južni sosedi se torej obveta razcvet luksuznih hotelov. Tenutno je v državi več kot 50 malih in srednjih luksuznih hotelov, število pa naj bi se v prihodnosti utegnilo povečati. Veliki hoteli s 5 zvezdicami in spremljevalnimi storitvami, kot so beauty & spa, so namreč na Hrvaškem že začeli razvijati luksuzno ponudbo.
Na Hrvaškem si tudi v bodoče želijo razvijati to raven hotelske namestitve, ki je v zadnjih sedmih letih zabeležila 24-odstotno rast števila petzvezdičnih objektov. "Najboljši in najdražji hoteli prispevajo k razvoju trajnostnega turizma in zmanjšanju masovnega turizma v skladu s strategijo hrvaškega turizma," so pri skupnosti zapisali v sporočilu za javnost.
V ospredju še navtični in kulinarični turizem
Prav tako bodo še več pozornosti namenili navtičnemu turizmu, ki je v zadnjih letih dosegel velik razcvet. Hrvaška se je uvrstila med sedem najboljših držav na Mediteranu glede na poslovanje z jahtami. Prehitela je celo Monako in Malto. Prav tako se je na Hrvaškem za kar 27 % povečalo število ur plovbe gostov na jahtah, kar jo umešča takoj za Grčijo. "Pomembno je predvsem dejstvo, da jahte, ki prihajajo na Jadran, nudijo podporo in storitve za jahte, ki stanejo od 20.000 do milijon evrov na teden," so sporočili na HTS.
Hrvaški morski in navtični turizem sicer sega že 40 let nazaj v čas, ko je bila ustanovljena nacionalna veriga marin ACI. Danes je Hrvaška vodilna svetovna destinacija za najem plovil, s skoraj 6.300 kilometrov obale, 1244 otoki in hridi. Infrastruktura vključuje 185 navtičnih luk, 82 marin in skoraj 17.000 privezov za ladje. Gradijo se nove marine in sidrišča, pri čemer se posebna skrb namenja trajnostnemu razvoju.
Poleg tega bo v ospredju tudi hrvaška kulinarična elita. Michelin je na Hrvaškem sicer prisoten od leta 2017, ko je rovinjska restavracija Monte prejela prvo Michelinovo zvezdico. Danes ima Hrvaška deset restavracij z eno Michelinovo zvezdico in dve restavraciji z Michelinovo zeleno zvezdico ter skupno 82 restavracij, ki so priporočene v vodniku Michelin za leto 2022.
Poleg izjemne gastronomije pa se Hrvaška lahko pohvali tudi z vrhunskimi vini. Na največjem svetovnem ocenjevanju vin, Decanter World Wine Awards, je Hrvaška letos osvojila 25 zlatih, 129 srebrnih in 204 bronaste medalje. Ponuja izjemne avtohtone sorte v štirih vinorodnih pokrajinah, kar je odlično izhodišče za vse gurmanske turiste.
Že pred začetkom poletne sezone obetavne številke
glede cen so oni že v super luksuznem turizmu. ampak roko na srce in pošteno priznajmo.. če pogledamo kolk res …
in naše lokalne ovce bodo še vedno drle na hrvaško obalo .... juhuuuuuuuuuuuuu
Kdo pa jim bo delal za 500 evrov.za luksus potrebujes mocno ekipo v hisi in mocno podporo okolja.pa se gre …