Gorsko kolesarjenje predstavlja eno izmed bolj priljubljenih aktivnosti na prostem, zelo pa se razvija tudi gorski kolesarski turizem. Tem trendom očitna sledi Mestna občina Nova Gorica, kjer so na novo zgradili gorsko kolesarsko pot, dolgo štiri kilometre. Pot z imenom Škabrijelka se začne na razglednem vrhu Škabrijela, speljana pa je po gozdnih površinah s krajšimi odseki po makadamskih poteh v ohranjenem naravnem okolju.
"Projekt legalizacije enoslednice Škabrijelka na Škabrijelu je del dolgoročnega razvoja gorskega kolesarjenja, saj na območju Goriške in Vipavske doline obstaja potencial za razvoj gorskega kolesarjenja kot profesionalnega športa ter pomembnega dejavnika pri ponudbi turističnih produktov naše turistične destinacije," so ob slovesnem odprtju poti v sporočilu za javnost zapisali na novogoriški občini.
Za njeno izgradnjo je manjša skupina članov TCS, Društvo graditeljev gorsko kolesarskih poti Nova Gorica, opravila veliko ur terenskega dela. Branko Belingar, predsednik Društva TCS, pri tem izpostavlja: "Če k vsemu naštetemu dodamo še pokrajinsko raznovrstnost, v katero je Škabrijelka umeščena, bogato kulturno dediščino, zgodovino, vrhunsko kulinariko ter celoletno blago klimo, nam Škabrijelka ponuja izkušnjo, ki je na tako kratkih razdaljah in času ne moremo doživeti skoraj nikjer drugje".
Belinger opaža, da je ta segment kolesarjenja med tujimi obiskovalci vse bolj zanimiv. Prav tako je očiten porast gorskih kolesarjev med domačini. Škabrijelka je tako po njegovem mnenju za Novo Gorico velika pridobitev in predstavlja temelj za nadaljnji razvoj gorsko kolesarskega turizma na Goriškem.
Navkljub atraktivni in razvejani infrastrukturi pa se ta segment kolesarjenja v Sloveniji srečuje z največ problemi na zakonodajnem področju in njegov razvoj močno ovirajo številni zakonodajni predpisi. Škabrijelka je po velikem prizadevanjem vseh sodelujočih in dolgotrajnih birokratskih postopkih tako ena redkih legalnih gorsko kolesarskih poti v Sloveniji.
Dolgoročni cilj Mestne občine Nova Gorica na področju gorskega kolesarjenja je urediti območje, bodisi eno ali več, ki bodo delovala kot športni parki. Poleg določitve samega območja je treba določiti tudi primeren model upravljanja in vzdrževanja športne infrastrukture, je še omenil podžupan in sklenil: "Gre za nov korak, ki kaže na ambicioznost, drznost in odločenost našega okolja na področju razvoja športnega turizma."
In potem se bodo čudili kako lahko zagori v naravi na dveh koncih hkrati ? Toliko o požarih na Krasu …
Tole bo treba sprobat!