Direktor Hrvaške turistične skupnosti: "Mislim, da se od Slovenije lahko marsikaj naučimo"

Foto: Saša Despot Bruno Bonifačić Foto: Saša Despot Bruno Bonifačić
Hrvaški turizem je na točki preobrazbe, pravi direktor Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji. Obetajo se številne spremembe; tako na področju ponudbe kot na področju cen.
Oglej si celoten članek

Še pol leta ni minilo, ko je Bruno Bonifačić zasedel mesto direktorja Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji, pa sta bila ta čas Hrvaška in hrvaški turizem deležna velikih sprememb. Naša južna soseda je bila sprejeta v območje Schengna, prav tako so z začetkom letošnja leta kot valuto uvedli evro. Kaj točno to pomeni za njihov turizem, ne ve nihče, Bonifačić upa na še pozitivnejše rezultate v prihodnosti. Predvsem pa si želi okrepiti sodelovanja na obeh straneh meje, zaradi česar bi imeli korist oboji, je prepričan.

Foto: Saša Despot Bruno Bonifačić S Slovenijo ima velike načrte, zato ne čudi, da je po zasedbi mesta direktorja nemudoma zavihal rokave in se lotil dela. Meni, da se iz primera Slovenije lahko naučijo veliko in razširijo svojo turistično ponudbo, ki sedaj bazira na poletni sezoni, čez celo leto.

Prav tako vidi možnost za skupne projekte, ki so bili prej zaradi meje oteženi. Čeprav bodo stremeli k bolj luksuznem turizmu, v njihovih očeh Slovenci poleg Nemcev še naprej ostajajo ključen trg. Vprašanje pa je, če mu bodo Slovenci lahko oziroma želeli slediti.

Kaj pomeni vstop Hrvaške v Schengen za hrvaški turizem?

Mislim, da niti Hrvaška niti Slovenija še ne vesta točno, kaj bo Schengen prinesel. V vsakem primeru je to dobra priložnost za hrvaški turizem, predvsem na račun lažje komunikacije ob meji. Če temu dodamo še evro, to pomeni iste pogoje, kot so v Sloveniji. Zdi se mi, da bo to olajšalo življenje vsem ljudem, ki živijo na obeh straneh meje. S turističnega vidika pa pričakujemo večjo dinamiko v smislu enodnevnih izletov ali podaljšanih vikendov.

Popotnik Hrvaška v schengnu: Kakšen bo po novem režim za plovila?

Poudarjate več sodelovanja med Slovenijo in Hrvaško. Menite, da je bilo tega do sedaj premalo?

V Sloveniji in na Hrvaškem so že v preteklosti potekali številni skupni projekti, prav tako smo na tujih trgih izvajali skupne predstavitve, nazadnje na Kitajskem. Na to gledamo kot na dodano vrednost. Mislim, da se lahko od Slovenije marsikaj naučimo, je pa nesmiselno ocenjevati, kdo je boljši. Vsaka dobra praksa je koristna za obe strani. Slovenija je butična država, ki ponuja veliko doživljajskega turizma, k čemur želimo stremeti tudi mi.

Potem tekmovalnosti med državama ni (več) zaznati?

Mislim, da ne. Hrvati imamo najboljše turistične rezultate na Mediteranu, na tem področju najbolj sodelujemo prav s Slovenijo, ki je turistično zelo dobro organizirana. Slovenci imajo radi Slovenijo in radi podpirajo domači turizem. Hrvati pa prihajajo v Slovenijo smučati, se ukvarjati s pohodništvom.

Na Hrvaškem so lani našteli 17,1 milijona prihodov turistov in 98,9 milijona prenočitev in se zelo približali številkam iz leta 2019. Gostje iz Slovenije so ustvarili skoraj desetino vseh prenočitev, največ v Istri, sledijo Kvarner ter zadrska, splitsko-dalmatinska in šibeniško-kninska županija.

Konec leta smo sprejeli prvi Schengen projekt z imenom Explore The Wondernature, ki združuje Zeleni Kras in Gorski Kotar v eno povezano turistično destinacijo. Schengenska meja je tovrstne projekte v preteklosti oteževala. Projekt tako načrtuje nove pohodniške poti, prilagojene družinam z otroki, v ospredju pa je postavljeno varstvo narave in njenih prebivalcev, kot so medvedi in risi. V družbi rangerjev omogoča tudi nočno opazovanje živali, poleg tega je vključeno še ribištvo. Celotna regija bo torej prodajana kot skupna, Evropa pa je zanjo že sedaj zainteresirana, zlasti Nizozemci.

Velika želja Hrvaške je torej postati celoletna destinacija, ki bo za obisk privlačna v vseh sezonah. Kako se boste te preobrazbe lotili? Vam infrastruktura to trenutno sploh omogoča?

Res je. Kontinentalni in notranji del Hrvaške, torej od Međimurja proti Slavoniji, sta bila dolgo zanemarjena v smislu predstavitve. Šele v zadnjih desetih letih sta prišla bolj do izraza in povsem zasluženo, saj je tu veliko zdraviliških kompleksov, baza aktivnosti v naravi je fenomenalna; od kolesarjenja do sprehodov v narodnih parkih. Dvorci se počasi spreminjajo v hotele.

Foto: Profimedia jezero Milanovac Poleg tega je tu okusna lokalna hrana in odlična domača vina. Imamo tudi zaledje Dalmacije, pa notranjost Istre, centralni del Kvarnerja in Gorski Kotar ter Karlovaško regijo z Liko. Ta spominja na slovensko Belo Krajino. Vse to nameravamo dodatno promovirati. Interes Slovencev za te kraje je zelo velik. Bodo pa prisotne spremembe na področju cen, saj se Hrvaška obrača k luksuznemu turizmu.

Da je Hrvaška postala "luksuzna" tudi za svoje prebivalce, smo lahko videli pri poročanju hrvaških medijev, ko je uvedla evro. Cene (živil) so se občutno podražile. Bi to lahko negativno vplivalo tudi na obisk tujcev, predvsem Slovencev?

Cene se regulirajo glede na ponudbo in povpraševanje. Dražji so predvsem hoteli s štirimi zvezdicami. Prav tako so zdaj vsi kampi visokega standarda, zato je težko pričakovati, da bi bile cene nižje. Na Hrvaškem imamo le 15% hotelske ponudbe, vse ostalo je privatno.

Dopust Toliko dražje bo kampiranje na Hrvaškem

Foto: Profimedia Hrvaška turisti turizem Je torej Slovenija za Hrvaško še vedno zanimiv trg, čeprav si tako visokega standarda, kot na primer Nemci, vsi ne morejo privoščiti?

Absolutno. Slovenski turisti so na vrhu, kar se tiče obiskov tujcev.

Pa bo tako tudi v prihodnje, če imamo v mislih inflacijo?

Menim, da ja. Če bodo ponudba in usluge prave, ne dvomim, da bodo Slovenci našli možnosti oz. interes, da pridejo na Hrvaško. Imamo dovolj raznoliko in široko ponudbo, in če bo cena ustrezna, ne bo težav. Slovenci imajo v primerjavi s Hrvaško dosti višji standard. Pokazatelji kažejo, da so bili Slovenci že v času novega leta na Hrvaškem zelo prisotni.

Kateri trg, ki do sedaj še ni bil tako prisoten, pa je za Hrvaško zanimiv, če bo šla v smeri elitnega turizma?

Po svetu imamo sedemnajst predstavništev, zelo uspešna je bila prezentacija v New Yorku. Vključujemo Združene države Amerike, Daljni vzhod … Hrvaška je s svojo pozicijo na svetovnem turističnem zemljevidu zelo močna. Naša prednost je navtična ponudba. Tudi naši  športniki, so podobno kot slovenski, veliki promotorji. Kar se Evrope tiče, se odpirajo trgu, kot so Češka, Poljska, vračajo se Angleži. Zelo prisotni so tudi Avstrijci in Nemci.

Kako je epidemija vplivala na hrvaški turizem?

Epidemija je seveda prinesla svoje težave, vendar smo s kampanjo in fleksibilnim pristopom vse izpeljali zelo dobro. Določena mesta oziroma regije so sicer močnejša od ostalih. Kar se tiče kadrov, gre za splošen svetovni problem. Vsi imamo migracije, primanjkljaj delovne sile.

Foto: Benjamin Kovač Natakarica Te problematike smo se lotili z odpiranjem korporacijskih služb za uvajanje tujcev v poklice kuharjev in natakarjev. Z zakonodajo smo poleg tujcem možnost dali tudi upokojencem, ki se lahko dodatno aktivirajo. So tudi primeri, ko se ljudje vračajo v panogo. To je vselej odprta zadeva. Morda bi dvig plač pripomogel k reševanju problematike kadrov, vendar je zaradi energetske krize to začasno onemogočeno.

Je pogosta praksa, da Slovenci predvsem med poletno sezono prihajajo delat na Hrvaško?

Tega res ne vem. Vemo pa, da je slovenska ekonomija boljša, zato morda trend ni tako visok. Verjetno pa se najdejo posamezniki.

Kakšna je razlika med poletnim obiskom in obiskom izven sezone?

Hrvaška je zagotovo letna destinacija. Vrhunec sezone imamo od junija do septembra, preteklo leto nam je bilo  vreme tako naklonjeno, da sta bila aktualna tudi oktober in november. Povprečno imamo tako štiri, do pet mesecev glavne sezone. To moramo spremeniti.

Foto: Photo Valamar Loves Bike Hrvaška turistična skupnost v Sloveniji

Pomembno vprašanje je, kako ohraniti naravno bogastvo, a obenem v teh predelih poskrbeti za turistični razvoj. Računamo, da bomo v turizem vložili še 160 milijonov evrov, pri čemer se nadejamo tudi sredstev iz evropskih skladov. Predvsem se bomo posvetili promociji. Vselej pa se zavedamo svojih omejitev.

Bi morda znal postati problem, da se kot država gospodarsko tako opirate na turizem? Na primeru pandemije smo videli, da to vselej ni najboljši načrt.

Gledano ekonomsko to seveda ni dobro. Po drugi strani pa lahko prav turizem k razvoju spodbuja ostale dejavnosti, od katerih je odvisen. Korona nas je res prizadela, vendar smo hitro našli pravo pot, saj smo se v okviru Evrope najbolje odrezali. Smo pač država, v kateri prevladuje turizem.

Popotnik Plaže na Hrvaškem kmalu plačljive? To pravi minister

Obeti pred sezono so torej pozitivni?

Absolutno. Rezervacija v januarju je višja kot rekordnega leta 2019, naslednji teden bo v Münchnu potekal velik sejem, kjer upam, da se bomo dobro odrezali. Nemci so za nas izjemno pomembni. Pričakujem, da bo letošnja sezona celo boljša od lanske, če seveda ne bo nekih globalnih spopadov. Več si obetamo od vikendov, želimo si, da bi Slovenci namesto v Italijo ali Francijo raje zavili k nam.

Foto: Saša Despot Bruno Bonifačić Pomembna je pravilna strategija za privabljanje Slovencev, saj je že v Sloveniji na voljo veliko dogajanja. V aprilu in maju bo potekala kampanja, ki bo promovirala notranjost. Po novem imamo tudi veliko lokalne podpore, odlično je tudi sodelovanje z mediji, pri čemer nam je Slovenija bistvena.

Imate za konec za slovenske turiste predlog za eno ali dvodneven izlet?

Mislim, da Slovenci zelo dobro poznajo Hrvaško, zlasti tam, kjer počitnikujejo in imajo morda v lasti nepremičnine. Usmeril bi jih na spletne predstavitve županijskih regij, kjer bodo našli res enkratne ideje. Možnosti za zunanje športne aktivnosti so res dobro organizirane. Veliko je tudi dogodkov, vezanih na gastronomijo. Slovenci so željni kompleksnih doživetij, ki jih mi vselej ponujamo, kot so zdraviliški turizem in tudi dvorci, ki si jih je res vredno ogledati.

ideja za izlet Zaradi tega se Hrvaško splača obiskati tudi pozimi

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 20

  • 15:41 26. Februar 2023.

    Dva Hrvata, tri tata..

  • 15:31 26. Februar 2023.

    Ha ha to je povedal slovenskemu novinarju. Hrvaškemu tega nikoli ne bi rekel. Sicer so nas pa Hrvati vedno žejne …

  • 15:01 26. Februar 2023.

    Hrčki so zahrbten narod, ne vsi pač pa večina. Govorijo nekaj, delajo pa ravno obratno!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.