Baterija powerwall je namenjena shranjevanju električne energije proizvedene iz samooskrbnih sončnih elektrarn, ki jih imajo gospodinjstva, in za podjetja, ki želijo znižati svoje konične moči in s tem zmanjšati mesečno plačilo prispevka zanjo. Namenjena pa je tudi gospodinjstvom, ki nimajo možnosti postavitve sončne elektrarne.
Za zdaj kot hranilnik energije samooskrbnih elektrarn služi javno elektroenergetsko omrežje. V prihodnje, pa naj baterije postale obvezni sestavni del sistema, podobno kot že velja v Nemčiji, kjer ni samooskrbne elektrarne brez baterije.
S spremembo neto merjenja bo postala bolj zanimiva
Ko se bo spremenilo neto merjenje na letni ravni, kot ga imamo zdaj, bodo baterije tudi za gospodinjstva postale veliko bolj zanimive, je na nedavni predstavitvi povedal Roman Bernard, direktor podjetja NGEN, v katerem so za Teslino baterijo razvili integracijsko platformo, prek katere lahko kupec sodeluje na energetskem izravnalnem trgu.
Uporabljali naj bi jo 30 let
Hranilnik za shranjevanje električne energije powerwall ima zmogljivost 13,5 kilovatne ure, moč pa pet kilovatov. Sestavljena je iz radiatorja, v katerem je baterija, in iz hišne inteligence, ki zagotavlja podatke o uporabi. Deluje pri temperaturi od minus 20 do plus 50 stopinj Celzija, njena življenjska doba, ki je sicer odvisna od načina uporabe, pa je 30 let. Z leti sicer njena zmogljivost pada, po 10 letih naj bi bila še 70-odstotna.
Splača se, če porabite vsaj za 80 evrov elektrike
Baterijo bo prodajalo podjetje Merkur, njena cena pa bo, odvisno od načina montaže, od devet do 9.500 evrov, kupec pa bo zanjo dobil 10 let jamstva.
Glede na ceno baterije, se vsak vpraša, ali se mu jo splača namestiti. Smiselna je v gospodinjstvih, ki imajo sončno elektrarno z obračunom neto meritev na letni ravni, na mesec pa porabijo vsaj za 80 evrov elektrike in bodo uporabljali tudi platformo NGEN, je na nedavni predstavitvi baterije povedal Roman Bernard direktor NGEN .
Shranjuje tudi poceni elektriko iz omrežja
Integracijska platforma omogoča tudi polnjenje baterije takrat, ko je na trgu električne energije preveč in je njena tržna cena zelo nizka, torej ne zgolj iz sončne elektrarne. To uporabniku zagotavlja dodatne prihranke, kar je še posebej dobro pozimi, ko je manj sončnih dni.
Baterija ima še več drugih zmožnosti, zaznava denimo, kdaj bo odjemalec prevzel večjo količino elektrike iz omrežja in takrat zaščiti varovalke, če pride do izpada elektrike, izklopi hišo iz omrežja in sama porabnikom zagotovi elektriko.
Omogoča cenejše polnjenje električnega avta
Baterijo lahko uporabljamo tudi vzporedno z baterijo električnega avtomobila. Polnimo ga lahko iz powerwalla, deloma tudi takrat, ko je cena elektrike na trgu nizka ali celo negativna, s čimer še dodatno zmanjšamo stroške prevoza.
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …
Te stvari bodo zanimive takrat, ko se bo po cestah vozilo veliko EV in bo posledično na odpadih veliko baterij, …
Ja,pa počasi bodo z vso to nevarno navlako objekti postali kot ene male trafo postaje,pa še nevarne za prebivalce-posebno ob …