Te obrtnike lahko na pomoč pokličete tudi v času najstrožjih omejitev

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom za vsaj naslednjih 13 dni omejuje ponudbo in prodajo blaga oziroma storitev neposredno potrošnikom. A obstajajo izjeme, med njimi so v izjemnih okoliščinah tudi obrtniki, ki na domu odpravijo nekatere težave.
Oglej si celoten članek

Namen odloka je čim bolj omejiti vse ne nujne stike, zato je vrata morala zapreti večina trgovin, zaustavila so se vsa gradbena dela, če ne potekajo na praznih gradbiščih, ter tudi vse druge storitve, ki jih sicer opravljajo različni obrtniki v hišah in stanovanjih. 

Pa vendar se marsikdo sprašuje, kaj narediti, če se pokvari peč za ogrevanje, ali pa štedilnik, kaj če se pojavijo napake na električni napeljavi in ostanemo brez elektrike. Kako reagirati in ali smemo poklicati vodovodarja, če poči pipa, ali celo pride do izliva vode iz vodovodne napeljave? Tudi sami si namreč ne moremo pomagati, pa čeprav bi morda lahko odpravili napako, saj so tudi vse trgovino s tehničnim blago zaprte, na morebitni nadomestni del ali potrebno orodje, ki bi ga kupili prek spleta, pa lahko čakamo tudi več dni. 

Odlok dovoljuje nekatere izjeme

Prej naštete in podobne druge težave spadajo med izjeme, ki so nujne za zagotavljanje osnovnih potreb družbe oziroma so pomembne za zagotavljanje varnosti in zdravja. 

Tako ni bojazni, da bi ostali na hladnem, če slučajno odpove peč za ogrevanje ali pa se pokvari kateri od drugih za življenje nujnih gospodinjskih aparatov, težave na električni ali vodovodni napeljavi.

Gre za izredne okoliščine, ki lahko spadajo pod 15. alinejo prvega odstavka 2. člena Odloka.

„Izjema se lahko nanaša zgolj na nujne servisne storitve, med katere sodi popravilo tistih gospodinjskih aparatov, ki so nujni za ohranjanje zdravja posameznika (na primer štedilnik, pečica, hladilnik, pralni stroj) oziroma na popravila in vzdrževanje v objektu, ki jih zaradi narave dela ni mogoče opraviti drugače (npr. popravila ogrevanja, vodovoda, odtokov, električnih inštalacij, prezračevanje itd),“ pojasnjujejo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. 

Ob tem pa opozarjajo, da morajo podjetja, ki izvajajo te nujne storitve, „zagotavljati minimalni možni stik s potrošniki v skladu s sprejetimi navodili ministrstva za zdravje in NIJZ, poskrbeti za prezračevanje prostora, v katerem se izvaja nujna storitev, poskrbeti za razkuževanje rok in pri opravljanju dejavnosti smiselno upoštevati vsa higienska priporočila za preprečevanje okužbe z virusom SARS-CoV-2, ki so objavljena na spletni strani ministrstva in NIJZ.“ 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 07:42 17. November 2020.

    Če so pametni, sploh ne bodo dvigali telefonov.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.